Hem ljuva hem

Piteå, Norrbotten, Sweden
Hej och välkommen till min blogg! Här visar jag bilder och skriver om mitt vardagsliv med man och två barn i åldrarna 5 och 6 år. Själv är jag 35 år, jobbar som socionom och bor i ett mysigt gammalt hus i Piteå. Jag älskar inredning och fina saker, att fotografera och redigera korten, laga mat och baka, promenera, shoppa, läsa, surfa och blogga, och såklart att umgås med familj och vänner. Alla bilder som visas i bloggen är fotade av mig om inget annat anges. Lämna gärna en liten kommentar så att jag vet att du varit här!

lördag 11 augusti 2007

Jobb och dagis i sikte!

Idag greps jag av en plötslig jobbångest! Jag insåg nu tydligt att det bara är två dagar kvar innan vi båda börjar om att jobba och barnen börjar om på dagis. Väl på jobbet brukar det ju av erfarenhet kännas bra, faktiskt riktigt kul, men just nu skulle jag hellre fortsätta att vara ledig i någon vecka till (minst).

En annan känsla jag drabbats av under den senaste veckan är en väldig lust att städa och rensa, typ ut med det gamla och in med det nya! Jag har dock inte haft tid att ge utlopp för någon storstädning idag eftersom vi har haft annat trevligt på dagordningen (middag ute på stugan hos barnens farfar med fru). På förmiddagen var jag tvungen att springa en vända på stan för att inhandla nya "jobbskor", ett par sköna svarta sandaler. Det blev även ett par nya svarta jeans. Shoppingen var nog mest för att dämpa jobbångesten och fokusera på hösten. Det ger ungefär samma känsla som när man skulle börja skolan och man veckan innan laddade upp med nya snygga pennor och bokpapper.
Korgarna på fotot hittade jag på Åhlens förra helgen. Tidigare var hyllan täckt av både barnkläder och handdukar, så det blev betydligt fräschare så här, och dessutom en härlig ordning & reda! Om jag fick önska skulle det förstås alltid ligga handdukar i matchande färger brevid korgarna, men det lär inte dröja många dagar innan hyllan åter är täckt av Nalle-puh och Bananer i pyjamas handdukar i grälla färger. Fast ärligt talat är det är ju faktiskt ganska charmigt och hemtrevligt!!

Inga kommentarer:

Besökare

Bloggtoppen.se