Hem ljuva hem

Piteå, Norrbotten, Sweden
Hej och välkommen till min blogg! Här visar jag bilder och skriver om mitt vardagsliv med man och två barn i åldrarna 5 och 6 år. Själv är jag 35 år, jobbar som socionom och bor i ett mysigt gammalt hus i Piteå. Jag älskar inredning och fina saker, att fotografera och redigera korten, laga mat och baka, promenera, shoppa, läsa, surfa och blogga, och såklart att umgås med familj och vänner. Alla bilder som visas i bloggen är fotade av mig om inget annat anges. Lämna gärna en liten kommentar så att jag vet att du varit här!

lördag 26 april 2008

fullt upp

Min frånvaro på bloggen denna vecka beror bara på att det är ganska fullt upp med mycket annat just nu. Barnen har inte somnat förrän vid 21-tiden varje kväll hela veckan. De är jättepigga och förstår nog inte riktigt att det är kväll eftersom det är fullt solsken till sent på kvällen. Inte ens mörkläggningsgardinerna kan stänga ute allt ljuset. När barnen somnar sent blir det heller inte mycket till egentid resten av kvällen, utan då får man prioritera sina sysslor, och ändå blir det ganska sena kvällar för en själv också. (Det är ju egentligen precis lika svårt för en själv att förstå att det är kväll när det är så ljust och fint ute). Snösmältningen och vårtecknen har kommit igång på allvar under den gångna veckan men ännu har vi faktiskt en hel del snö kvar här i Piteå. Såg på väderprognosen att det ska bli 14 grader varmt på tisdag och då försvinner förstås massor med snö! Jag hade ju tänkt vara med på ellas (karins) temavecka, men det blev som synes bara randigt tema för min del. Inte på grund av brist på motiv eller inspiration (det fanns det massor av) utan helt enkelt brist på tid. Det är också därför som jag verkat osynlig på era bloggar då jag inte har hunnit lämna kommentarer som jag brukar, men jag har som vanligt varit inne och kikat hos de flesta av er i alla fall. Nu ska jag hoppa in i duschen eftersom jag ska ut ikväll. Ha en bra lördagkväll ni med!

1 kommentar:

Maria sa...

Hej Helena!
Här i huset är det också svårt att förstå att man ska lägga sig när det är så ljust. Och tyvärr är det ju ljust ganska tidigt på morgonen så då vaknar jag av mig själv (innan barnen!) och min hjärna tror att det är dags att stiga upp, men min kropp är trött och vill sova...
Hoppas att det hinner smälta bort massor av snö, nu innan valborgs...

Besökare

Bloggtoppen.se