Hem ljuva hem

Piteå, Norrbotten, Sweden
Hej och välkommen till min blogg! Här visar jag bilder och skriver om mitt vardagsliv med man och två barn i åldrarna 5 och 6 år. Själv är jag 35 år, jobbar som socionom och bor i ett mysigt gammalt hus i Piteå. Jag älskar inredning och fina saker, att fotografera och redigera korten, laga mat och baka, promenera, shoppa, läsa, surfa och blogga, och såklart att umgås med familj och vänner. Alla bilder som visas i bloggen är fotade av mig om inget annat anges. Lämna gärna en liten kommentar så att jag vet att du varit här!

onsdag 16 juli 2008

sommar hemma hos oss

Några bilder från gårdagen!
(Klicka på fotot för större bild)
Igår hade vi en riktigt skön dag i den stekande solen hemma på vår altan. Finfina vännerna från Stockholm hälsade på här i hemstaden och bjöds på kaffe med hallonpaj och glass.
Den gångna veckan har bjudit på en hel del sol mellan skurarna, och vi har gjort badutflykter till både Gläntan och Norrstrandspoolen. Båda utflykterna har slutat med frossbrytningar då det blåst ganska kalla vindar emellanåt, men några sköna solstunder har det i alla fall blivit och det har varit himla trevligt att få umgås med vännerna som vi inte träffar så ofta. Som alltid har det varit lika roligt att träffa er! Önskar bara att ni bodde lite närmare så att det inte dröjde lika länge mellan gångerna vi ses!!
Nu drar vi söderut och jag kommer därmed att bloggpausa under sisådär 10-12 dagar...
Ha en fortsatt bra sommar allihopa!!!

8 kommentarer:

RANA sa...

Ha en underbar semester!!! På kärt återseende om ett par veckor...

Jättefint sommarkollage. Vad du kan!

KRAM,
Rana

Annas resa sa...

Fint collage med fina bilder! Hoppas att ni får en underbar semester over there. Kram!

hem ljuva hem- helena sa...

rana och anna: Tack så jättemycket för det!! (-: KRAM!

RANA sa...

TACK för receptet. Du är en ängel! Jag ska göra pajen imorgon. Maken kommer att dåna av chocken. ;-)

KRAM,
Rana

Flingan sa...

Ha en underbar semester där söderöver och hoppas solen lyser på era unika huvuden!
kram

Åsa sa...

Hoppas ni får en mysig semester med mycket sol!

Ellas Inspiration sa...

Va härligt det ser ut!

Ha en skön dag!

Kram Karin

photobyjennie sa...

Hej!
Har kikat in några gånger men jag tror inte jag lämnat någon hälsning förrän nu!

Kul att läsa din blogg!Jag har också en blogg via blogger, men jag måste fråga hur du gör för att göra ett litet collage av bilder?

MVH
Jennie

Besökare

Bloggtoppen.se