Hem ljuva hem

Piteå, Norrbotten, Sweden
Hej och välkommen till min blogg! Här visar jag bilder och skriver om mitt vardagsliv med man och två barn i åldrarna 5 och 6 år. Själv är jag 35 år, jobbar som socionom och bor i ett mysigt gammalt hus i Piteå. Jag älskar inredning och fina saker, att fotografera och redigera korten, laga mat och baka, promenera, shoppa, läsa, surfa och blogga, och såklart att umgås med familj och vänner. Alla bilder som visas i bloggen är fotade av mig om inget annat anges. Lämna gärna en liten kommentar så att jag vet att du varit här!

söndag 31 augusti 2008

vart tog helgen vägen?

...jag hann i varje fall inte vara med! Och jag kan inte påstå att jag känner mig redo för måndag och en ny arbetsvecka. De två senaste veckorna på jobbet har varit rätt så galna och i fredags var jag så trött så att jag utan problem hade kunnat stupa i säng redan vid 18-tiden. Gjorde jag det då? Nää, jag är helt omöjlig. Visst blev det tidigare än vanligt men lördag blev det jättesent igen och summa kardemumma alltså inte alls tillräckligt med sömn för att sova ikapp den gångna veckans vedermödor. Och jag som ääälskar att sova! Det är bara svårt att ta sig till sängen om kvällarna när det finns så mycket annat kul att greja med. Som att blogga till exempel. Det kanske märktes att jag var ensam hemma med barnen igårkväll... när sötnosarna hade somnat publicerade jag hela 3 inlägg på en och samma kväll- och dessutom på en lördagkväll! Hmm... get a life (typ). Godnatt!

7 kommentarer:

spetsar och änglar sa...

Visst är det härligt när barnen har lagt sig för kvällen och man får en egen liten tid.
Det var länge sedan nu jag fick uppleva det.Med tonåringar som huserar här på kvällarna.Så blir det aldrig riktigt lugnt nu.Men kommer förstås också att sakna det en dag ;)
Så njut av varje sekund fast du väljer datorn och bloggen ler :)

önskar dig en härlig vecka
Kram Heléne

Ulli sa...

Helgen går såå fort. Fredag sedan sönd kväll känns det som. Det är så mycket som ska göras på helgen så det säger bara svich!

Kram Ulli

Anonym sa...

Jag känner igen det där. Man tänker bara sätta sig vid datorn en liten liten stund och sedan har det plötsligt gått två timmar och man är jättetrött.

Ninnie sa...

Å, det där känner jag igen; att inte komma isäng för det är så mycket man vill hinna med...Tänk om dagarna kunde vart lite längre! Eller - allra helst - om man kunde jobba lite mindre, och ha lite mer fritid...

Anonym sa...

Jag känner igen mig både att helgen gick fort och att det är lätt att syssla med annat på kvällarna än att sova. Kram Sandra

Anonym sa...

Ja helgerna har en förmåga att bara rusa i väg, o de känns som mycket ska hinnas me.. Så de är ju sällan hos oss iaf som man känner sig utvilad när mån kommer. För två helger sen va min H på kick off, o när barnen somnat fastna jag vid datorn till halv 2 på natten. Alldeles tyst.. bara jag o datorn..=) Va inte så pigg när W vakna 05.30 phuu.. KRAM Therese(såg att jag låg bland dina favo bloggar..åh va glad jag blir=)

Anna i den vita soffan sa...

Hej! Vad kul att få hälsa på hos dig igen! Mycket att läsa ikapp. Jag tänker som så att det är ju nu man kan passa på och blogga och surfa hela kvällarna, eller titta på film, pyssla eller följa någon TV-serie, nu när man ändå måste vara hemma och "vakta" sovande barn. Om några år ser nog kvällarna annorlunda ut. Kram! Och hoppas att veckan blir bra, även om du inte var redo...

Besökare

Bloggtoppen.se