Hem ljuva hem

Piteå, Norrbotten, Sweden
Hej och välkommen till min blogg! Här visar jag bilder och skriver om mitt vardagsliv med man och två barn i åldrarna 5 och 6 år. Själv är jag 35 år, jobbar som socionom och bor i ett mysigt gammalt hus i Piteå. Jag älskar inredning och fina saker, att fotografera och redigera korten, laga mat och baka, promenera, shoppa, läsa, surfa och blogga, och såklart att umgås med familj och vänner. Alla bilder som visas i bloggen är fotade av mig om inget annat anges. Lämna gärna en liten kommentar så att jag vet att du varit här!

fredag 17 oktober 2008

choklad, kaffe och parfym

Veckan som gått har varit arbete på 40 procent, minus höstens första vård av sjukt barn. Tisdag till torsdag har jag varit hemma med Olle som haft oturen att drabbas av en smärtsam förhudsinflammation (!) Många såpbad och sköljning med koksaltlösning har varit boten mot denna åkomma. Han har även haft feber och en lindrig variant av höstblåsor i munnen. Mannen har missat allt eftersom han varit bortrest med jobbet i Göteborg hela veckan. Det hör inte till vanligheterna att han är bortrest, så det har varit lite konstigt och ovant att ha barnen själv hela veckan men de börjar ju båda bli ganska stora nu så det har förstås gått bra, med undantag för en ganska jobbig febernatt och en 5-årig dam med ett minst sagt omväxlande humör! Hon lyckas verkligen med konststycket att vara underbar och hemsk med bara några få minuters mellanrum! (Typ Dr Jekyll och Mr Hyde, så man ska vara väldigt flexibel för att hänga med i svängarna)! Det är så tydligt att varje gång hon går in i en ny utvecklingsfas kommer det hetsiga humöret och de arga utbrotten som ett brev på posten. Det märks också att det händer mycket med henne nu på alla plan. Vad gäller det språkliga har hon precis lärt sig att läsa enklare, kortare ord, och hon är så jätteintresserad av att läsa och skriva att det säkert inte dröjer länge innan hon kan läsa hela meningar! Från det ena till det andra så tänker jag faktiskt rätt ofta på att min man har väldigt många bra egenskaper. Jag tänkte inte rabbla upp alla dem här, men kan i alla fall nämna att två av dem är att han både är smygromantisk och väldigt generös! Idag när han kom hem från Göteborg, efterlängtad av både mig och barnen, packade han upp mysiga och spännande presenter åt oss alla. Även farfar hade skickat med presenter i form av nya kläder till barnen, samtliga shoppade i storsta´n.

Mörk choklad och smakrikt kaffe,
Han vet vad jag gillar!
Och inte nog med det. Sen fick jag även älsklingsparfymen sedan flera år, L´eau D´issey från Issey Miyake med tillhörande bodylotion.
Tack älskling!
Idag har vi tagit farväl i kyrkan av en kär jobbarkompis som varit sjuk under en längre tid och nu inte längre finns ibland oss. Hon var en varm och fin människa och alldeles för ung för att dö, och det gör särskilt ont att se och tänka på hennes man, deras fyra barn, och ett barnbarn, vilka hon närmast lämnar efter sig.
Idag har det varit ganska kallt och ruggigt väder till skillnad från tidigare i veckan då det varit helt underbart för att vara oktober. Här inne är det lyckligtvis varmt och skönt. På bordet brinner stearinljusen och i kaminen brinner årets första brasa. Vi slötittar på TV och äter choklad. Mysigt men sövande. Tror att det blir en ganska tidig fredagkväll.

3 kommentarer:

Ellas Inspiration sa...

Så mysigt! Visst är det underbart med omtänksamma män!

Ha en riktigt härlig helg!

Kram Karin

MalinKa sa...

Nej vad coolt...du och jag har samma favoritparfym! Och det hör inte till vanligheterna....de flesta vet inte ens vad Issey Miyake är för något.

Anonym sa...

Vilken underbar man du har! Önskar att min också var lite mer romantisk!

Jag ska få repotaget om dig skickat till mig. Min mans farbror & faster bor i Piteå, så de lovade att skicka det till mig! :-) Kul att få läsa det live!

Hoppas att lillkillen har kryat på sig!
KRAMISAR!

Besökare

Bloggtoppen.se