Hem ljuva hem

Piteå, Norrbotten, Sweden
Hej och välkommen till min blogg! Här visar jag bilder och skriver om mitt vardagsliv med man och två barn i åldrarna 5 och 6 år. Själv är jag 35 år, jobbar som socionom och bor i ett mysigt gammalt hus i Piteå. Jag älskar inredning och fina saker, att fotografera och redigera korten, laga mat och baka, promenera, shoppa, läsa, surfa och blogga, och såklart att umgås med familj och vänner. Alla bilder som visas i bloggen är fotade av mig om inget annat anges. Lämna gärna en liten kommentar så att jag vet att du varit här!

tisdag 14 april 2009

vardag igen

Tisdag och åter tillbaka till jobb och vardag efter en härlig och slapp påskhelg, med mycket och mysigt umgänge, vila, god mat, tidningsläsning och till sist även finväder! Ledigheten kom lägligt. Efter mina jobbtimmar i torsdags gick jag hem uppskruvad och med andan i halsen efter en jäktig vecka på jobbet som genererade i många extra timmar på flexen, men redan nästa dag hade ledighetslugnet lagt sig som en mjuk filt över hela mig, och i det tillståndet blev jag kvar resten av helgen, för att idag väckas upp och kastas tillbaka till verkligheten på jobbet. Det blev trots allt en bra tisdag, men det är som sagt lite väl mycket nu. Och från det ena till det andra. Idag kom det ut en jättefin "pryl" på Blocket, ett skåp som jag VERKLIGEN ville ha. Blev eld och lågor och ringde genast på annonsen, men det visade sig tyvärr redan vara sålt. Kvinnan som svarade sa att det var väldigt många som hade ringt, så hon kunde ha sålt minst 10 likadana... (Synd bara att hon inte hade det). Det är ju förresten tisdag idag. Ska kolla vilket tisdagstema som är uppe idag. Kanske återkommer jag med ett nytt inlägg om en liten stund.

1 kommentar:

Therese sa...

Synd på skåpet men det kanske kommer nya chanser....

Besökare

Bloggtoppen.se