Hem ljuva hem

Piteå, Norrbotten, Sweden
Hej och välkommen till min blogg! Här visar jag bilder och skriver om mitt vardagsliv med man och två barn i åldrarna 5 och 6 år. Själv är jag 35 år, jobbar som socionom och bor i ett mysigt gammalt hus i Piteå. Jag älskar inredning och fina saker, att fotografera och redigera korten, laga mat och baka, promenera, shoppa, läsa, surfa och blogga, och såklart att umgås med familj och vänner. Alla bilder som visas i bloggen är fotade av mig om inget annat anges. Lämna gärna en liten kommentar så att jag vet att du varit här!

tisdag 19 maj 2009

segt

Det går som synes lite segt med mitt bloggande just nu. Inte för att jag inte har något att skriva om (för idéer har jag faktiskt för det mesta) och inte heller för att jag är så särskilt mer upptagen nu än vanligt, men de senaste kvällarna har jag mest fastnat i läsandet av andras bloggar (trevligt) och sedan inte orkat skriva något själv... Idag har både föräldrar och blivande förskoleklass (sexårs) -barn varit på besök på skolan där Nelly börjar till hösten. Spännande värre för både hon och oss, och känslan vi fick under besöket var väldigt positiv. Det känns minst sagt stort att hon snart ska börja i skolan. Jag menar, hon föddes ju nyss!! Tiden rusar iväg. Nu ska jag se vilket tisdagstemat är idag, och kanske jag hakar på med ett bidrag senare ikväll? Tjing.

2 kommentarer:

Marie sa...

Hej vännen. Förstår att det måste vara spännande med flytten och allt pyssel det innebär. Det är ju såååå kul att fixa och inreda. Hoppas på att få se fina bilder här påbloggen sedan. Det där med bloggandet ja, det går liksom upp och ner tycker jag. Ibland hur kul som helst och ibland, nja.........
Nu när vädret inte tillåter mig att stta inne lika mycket blir det ju mindre tid också. Har förstått att det är likadant för de flesta och att nya friska tag kommer till hösten. Nu ska vi ju passa på att njuuuuta av den stundande sommaren. Ha en bra fortsatt vecka.

Therese sa...

Ja det går så snabbt så att man nästan inte hinner vara med...det är bara att hålla i hatten!

Besökare

Bloggtoppen.se