Hem ljuva hem

Piteå, Norrbotten, Sweden
Hej och välkommen till min blogg! Här visar jag bilder och skriver om mitt vardagsliv med man och två barn i åldrarna 5 och 6 år. Själv är jag 35 år, jobbar som socionom och bor i ett mysigt gammalt hus i Piteå. Jag älskar inredning och fina saker, att fotografera och redigera korten, laga mat och baka, promenera, shoppa, läsa, surfa och blogga, och såklart att umgås med familj och vänner. Alla bilder som visas i bloggen är fotade av mig om inget annat anges. Lämna gärna en liten kommentar så att jag vet att du varit här!

söndag 4 oktober 2009

fasadfix

Under den senaste månaden har exteriören fått ett första litet ansiktslyft :
Nu: september-09:
Vitmålade fönsterbågar på övervåningen (även på balkongdörren)
och ny grafitgrå markistyg med rak kappa.
Då: juli-09:
Brunbetsade fönsterbågar på övervåningen,
och solblekt blå/vit randigt markistyg med vågig kappa.
Nästa steg utvändigt blir att fixa yttertaket och skorstenarna,
och det kommer att göra STOR skillnad!

7 kommentarer:

Bokmalen sa...

Å, vilken skillnad!! Det blev ju jättefint. Tror du har rätt i att det kommer göra susen att fixa taket!! ;)
Kramen, Maria

Liza sa...

Stor förbättring med vitmålat och markiserna. Gillar det enkla, stilrena grå!!
Ni gör så fint!
Kram!
Liza

Catarina sa...

Snyggt.
Vi har fula bruna randiga kompletta med vågiga kanter och en hel del mögelprickar. Så vi ska byta dem nästa år.
Jag har en känsla av att det blir en rak kappa för oss också...

Dahlarna sa...

Vilken skillnad. Gillar verkligen det mörkgrå markiserna istället för de randig (vi har vit/blårandiga....). Hoppas att du får en bra dag! KRAMISAR!

petra sa...

När vi ska beställa markiser vill jag oxå beställa mörgrå med rak kappa. dem är superfina. Stor skillnad det blev på att ni hade målat fönster och satt nya markiser.
Jättefint.

kram till dig

Therese sa...

Det blev jättefint med de nya markiserna...jag skulle också vilja ändra färg på våra.

Anna Fredag sa...

Men åh, vad huset är fint! Och ännu finare med fixet ni gjort. Markiserna ser supersnygga ut! Kram!

Besökare

Bloggtoppen.se