Hem ljuva hem

Piteå, Norrbotten, Sweden
Hej och välkommen till min blogg! Här visar jag bilder och skriver om mitt vardagsliv med man och två barn i åldrarna 5 och 6 år. Själv är jag 35 år, jobbar som socionom och bor i ett mysigt gammalt hus i Piteå. Jag älskar inredning och fina saker, att fotografera och redigera korten, laga mat och baka, promenera, shoppa, läsa, surfa och blogga, och såklart att umgås med familj och vänner. Alla bilder som visas i bloggen är fotade av mig om inget annat anges. Lämna gärna en liten kommentar så att jag vet att du varit här!

torsdag 8 oktober 2009

hallen

Det hade väl egentligen varit mest logiskt att börja med att visa bilder på hallen, alltså där man kommer in i huset, men nåja, nu kommer de i alla fall! (-:

Här är två före- bilder på den tomma hallen:
(Trappan upp till övervåningen börjar direkt till vänster när man kommer in i hallen. Rakt fram finns ett ganska stort sovrum som vi i dagsläget använder som ett extra lek- och pysselrum. Rakt fram till vänster ligger vardagsrummet och går man åt andra hållet hittar man köket).
Inte helt lätt att möblera hallen som med andra ord har öppningar åt fyra håll (ytterdörren inräknad)!
En ljus och rymlig hall, med klinker och golvvärme. Den ljusa tapeten var däremot ganska sliten så den har vi bytt ut. Taket har också fått ett par nya varv med vit färg! Golvets färg och mönster faller dock inte alls mig i smaken. Tyvärr. Enda fördelen är att det inte syns smuts på det i första taget. Det är förstås praktiskt och fyller sin funktion, men jag hade inte alls haft något emot ett enfärgat grått klinkergolv. Det hade varit mera jag. Tapeten är en ganska mild medaljongtapet som vi hittade på Mio för 99 kr/ rullen (en utgående kollektion) men den blev perfekt i det här rummet.
Så här blev resultatet efter mini renoveringen:
Byrån "Åminne" kommer från Mio, likaså hatthyllan i valnöt.
Spegeln är från EM och det lilla vita bordet från Ikea!

8 kommentarer:

Bokmalen sa...

Oj, vad tjusigt!! Vilka fina möbler å tapeten är ju för ljuvlig!! ;) Jag förstår vad du menar med golvet, jag hade inte heller lagt in ett sådant om jag fått välja men jag antar att ni byter det framöver när ni inte har nåt annat att lägga pengar på... ;) För ni har ju säkert "många hål" att stoppa pengar på nu!?? ;)
Kramen, Maria

jagochmitthem sa...

Härlig stor hall!! Snyggt!!!

Kram Annette

Maria sa...

Ljust och välkomnande!
Det är härligt med ert hus, att det ser så ljust ut i alla rum.

Dahlarna sa...

ÅH så fint ni har gjort det! Så ljust & fräscht! Förstår hur du tänker med golvet. Jag tycker som du - men när ni har fixat så fint som ni har gjort, så faller ju mina ögon på allt annat & man tänker ju inte på golvet (som i sig inte alls är något fel med, bara kanske inte sådant man själv skulle lagt in just nu!). Helheten i er hall nu ger ett mycket välkomnande & hemtrevligt intryck! Hoppas att ni får en mysig helg! KRAMAR!

MalinKa sa...

*trånar*
Ni har ju så fint i alla rum

Zäta sa...

Ni är verkligen duktiga på inredning!

petra sa...

Ser fint ut.
Men man kan ju faktiskt måla på klinkers om man vill det.
Vi har brun gammal mosaik från -69 på vår gästwc som jag är sugen på att måla men mannen vill inte. vi får se hur det blir.

Ni har köpt ett superfint hus.Ser så fint ut överallt.
trevlig helg och en stor kram

Hedera Helix sa...

Det blev jättefint! Jag gillade färgen på golvet, däremot har jag lite svårt för golv som är lagt så där snett (vad det nu heter..) men det är ju så när man köper hus, man får ta det efter sin stil lite efterhand, det är ju omöjligt att hinna med/ha råd att göra allt med en gång! Ni har i alla fall fått det väldigt fint i hela huset väldigt snabbt!

Besökare

Bloggtoppen.se