Hem ljuva hem

Piteå, Norrbotten, Sweden
Hej och välkommen till min blogg! Här visar jag bilder och skriver om mitt vardagsliv med man och två barn i åldrarna 5 och 6 år. Själv är jag 35 år, jobbar som socionom och bor i ett mysigt gammalt hus i Piteå. Jag älskar inredning och fina saker, att fotografera och redigera korten, laga mat och baka, promenera, shoppa, läsa, surfa och blogga, och såklart att umgås med familj och vänner. Alla bilder som visas i bloggen är fotade av mig om inget annat anges. Lämna gärna en liten kommentar så att jag vet att du varit här!

tisdag 3 november 2009

möss- och vantförvaring

Vår hall har alldeles nyligt fått en fin förvaring till (framförallt) barnens vantar och mössor. Vi har verkligen saknat en möss- och vantförvaring i nära anslutning till dörren. Hatthyllan är placerad en bra bit in i hallen, och dessutom sitter den alldeles för högt för att barnen ska kunna lägga upp sina kläder där, så det var nödvändigt att hitta en bra lösning för att slippa vantar och mössor utspridda över hela golvet framför ytterdörren. Den rymliga "påshyllan" är av märket Living och vi hittade den på Mio för en billig penning (218 kr totalt för både hylla och tygpåsar). Skulle nog inte ens bli billigare att snickra ihop och sy en egen variant?

Ordning och reda och jag är jättenöjd!

8 kommentarer:

Bokmalen sa...

Både snyggt å praktiskt!! En trevlig kombination!! ;)
Kramen, Maria

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Kanonbra!
Jag har en liknande variant inhandlad på Ellos. Den har tre fack men är inte alls lika snygg...men bra ändå.
Vilken fin hall ni har. Jag bara drömmer å drömmer om att ta itu med våran ;O)
Må så gott. Kram

Zäta sa...

Vad snyggt med de röda accenterna!

Maria v sa...

De är gätte fina,jag har själv en i blått i stugan de fungerar så bra barnen kan lätt ta själv.

Anonym sa...

Någon som vet om dessa påshyllor finns i annan färg än blått och rött.
/helen

Anonym sa...

Tänkte bara kolla med dig som har huset fullt, fungerar det bra med så där öppen trappa?

Vi har nästan identisk planlösning som er och vi funderar på hur vi ska göra med de gamla hemska spjälorna som sitter på utsidan trappan. Lite rädd för att ta bort dem med hänsyn till eventuella barn som kan få för sig både det ena och det andra...

Mvh /Marie

hem ljuva hem- helena sa...

Hej Marie.
I början var jag faktiskt lite orolig för den öppna trappan (våra barn är 4 och 6 år nu)men hittills har det inte varit några problem.
Det är ju inte direkt någon barnvänlig lösning så hade jag haft ännu yngre barn hade jag varit orolig!
Lycka till med er trappa, oavsett om ni behåller spjälorna eller ej!
/Helena

Anonym sa...

I have been looking at the mio webpage but could not find it, any tips where to get this vägghylla from?
Tack, maren

Besökare

Bloggtoppen.se