Hem ljuva hem

Piteå, Norrbotten, Sweden
Hej och välkommen till min blogg! Här visar jag bilder och skriver om mitt vardagsliv med man och två barn i åldrarna 5 och 6 år. Själv är jag 35 år, jobbar som socionom och bor i ett mysigt gammalt hus i Piteå. Jag älskar inredning och fina saker, att fotografera och redigera korten, laga mat och baka, promenera, shoppa, läsa, surfa och blogga, och såklart att umgås med familj och vänner. Alla bilder som visas i bloggen är fotade av mig om inget annat anges. Lämna gärna en liten kommentar så att jag vet att du varit här!

fredag 24 augusti 2007

Det visste du inte?

bild: Härliga moln som fastnade på bild förra sommaren!
För någon dag sedan lovade jag att anta Annas (Min resa) utmaning om att lista "3 saker du inte visste om mig". Jag trodde att det skulle bli en enkel uppgift, men det visade sig att det var precis tvärtom! Jag insåg i och med detta att jag måste vara en väldigt öppen person (i alla fall med mina närmaste). Varje gång jag kommit på någon dold specialgrej om mig, så kom jag i nästa sekund ihåg att; "nä, äsch, visst ja, det har jag ju redan berättat för den eller den!!
Efter viss tvekan gör jag nu ett försök att lista mina doldisar, och jag tror faktiskt inte att ni vet detta om mig:
* Vid 7 års ålder annonserade jag efter brevvänner i min bokklubbstidning, som jag tror hette "Läseklubben". Jag fick minst 100 svar, och jag hade som ambition att svara på nästan alla! Under de närmast följande åren skrev jag och skickade iväg i snitt 15 brev i veckan, från Kalix i norr till Kalmar i söder, och fick glädjande nog högar med brev i brevlådan varje dag! Det är däremot inte gratis med frimärken, så mina föräldrar fick efter hand sätta upp gränser för detta hysteriska "pennfajtande". Jag fick lov att bestämma mig för vilka brevisar som var bäst och viktigast, och sedan meddela de övriga det sorgliga beskedet att...(nej, jag minns faktiskt inte hur jag tog mig ur det hela). Jag fortsatte med min brevskrivar hobby under ganska många år, men slutligen rann allt ut i sanden i takt med att jag fick andra intressen!
*Jag äger enbart vita och svarta underkläder. Inga blommor eller ränder här inte. Det är helt enkelt enklast så. Då hittar man alltid trosor att matcha BH:n med, vilket underligt nog känns ganska viktigt. Detta trots att (nästan) ingen ser "ansträngningen".
* Jag sparar på recept. (Okej, det vet ni, men visste ni att jag började med den hobbyn redan vid 13 års ålder, vilket ju inte känns helt mainstream)? Jag började tidigt att intressera mig för matlagning och bakning, och läste ofta i mammas kokböcker och "Allt om mat" tidningar. Såg jag något intressant recept i en tidning klippte jag ut det och klistrade in det i ett kollegieblock för framtida bruk! Detta husmorsintresse odlades sida vid sida med ett spännande liv på Hortlaxdiscon och "Öppet hus".
Nå, lyckades jag??

3 kommentarer:

Annas resa sa...

Du lycakdes bra med mig, i alla fall. Alla tre inprickade!

Frida sa...

Haha! Det var roligt! Jag hade ju ingen aning så för mig var allt nytt!

hem ljuva hem- helena sa...

Känns ju bra att jag lyckats ha några hemligheter i alla fall! (-:

Besökare

Bloggtoppen.se