Hem ljuva hem

Piteå, Norrbotten, Sweden
Hej och välkommen till min blogg! Här visar jag bilder och skriver om mitt vardagsliv med man och två barn i åldrarna 5 och 6 år. Själv är jag 35 år, jobbar som socionom och bor i ett mysigt gammalt hus i Piteå. Jag älskar inredning och fina saker, att fotografera och redigera korten, laga mat och baka, promenera, shoppa, läsa, surfa och blogga, och såklart att umgås med familj och vänner. Alla bilder som visas i bloggen är fotade av mig om inget annat anges. Lämna gärna en liten kommentar så att jag vet att du varit här!

torsdag 9 augusti 2007

Eftermiddagsutflykt

Idag har jag tillbringat större delen av förmiddagen i frisörstolen på "Paus" eftersom jag både slingat och klippt håret. Jag har varit trogen kund hos Sofia i flera år nu. Hon förstår alltid precis hur jag vill ha håret, oavsett om jag gör ljusa eller mörka slingor, om jag har långt eller kort(are) hår, eller om jag bara ska klippa luggen. Det är så tryggt och bra, för jag behöver aldrig vara orolig för att det ska bli fult eller konstigt eftersom jag vet att hon fixar allt.

På eftermiddagen åkte hela familjen på "utflykt" söderut, till Jävre! Först gick vi och tittade på Nostalgimuseet. Barnen tyckte att det var kul eftersom man bland annat kunde provsitta i en gammal, riktig bil och dessutom starta den på en knapp (och då lät det som att den startade på riktigt) vilket främst Olle uppskattade. Sedan åt vi middag på Tommys kök (fin restaurang med fin utsikt, fast med rätt tråkig mat). Barnen hann även leka av sig i en mindre lekpark utanför museet, samt kolla in fyren på nära håll. Sedan hann vi bara precis in i bilen innan åskan började mullra och regnet vräkte ner.

2 kommentarer:

Annas resa sa...

Grattis till din fina blogg!!!
Kul att få en bloggkompis också!
Ser fram emot att fortsätta läsa.
(Jag får väl länka till dig?)

hem ljuva hem- helena sa...

Tack!!
Ja, självklart får du länka till mig. Jag kommer att länka till dig också när jag kommer i gång med länklistan!(-:

Besökare

Bloggtoppen.se