Hem ljuva hem

Piteå, Norrbotten, Sweden
Hej och välkommen till min blogg! Här visar jag bilder och skriver om mitt vardagsliv med man och två barn i åldrarna 5 och 6 år. Själv är jag 35 år, jobbar som socionom och bor i ett mysigt gammalt hus i Piteå. Jag älskar inredning och fina saker, att fotografera och redigera korten, laga mat och baka, promenera, shoppa, läsa, surfa och blogga, och såklart att umgås med familj och vänner. Alla bilder som visas i bloggen är fotade av mig om inget annat anges. Lämna gärna en liten kommentar så att jag vet att du varit här!

onsdag 8 augusti 2007

Sommar och sol!

...och jag har kort, kort kjol... nåja, inte direkt, men jag kan inte ens tänka på de orden utan att den sångtexten kommer efter med automatik!

Idag känner jag mig så himla glad över att vi får vara lediga tillsammans hela familjen denna underbara, sista semestervecka! Sommaren har som vanligt gått alldeles för fort, men vi har haft det jättebra. Det är bara fint väder som har fattats. Jag (som många andra) har hela tiden längtat efter solen, värmen och härliga dagar på stranden, för hur ska man överleva hela vintern om man inte får fylla på hjärnförrådet med sommarminnen av sol och bad!?
Förra veckan var jag faktiskt riktigt orolig över att jag skulle få återgå till jobbet utan sådana minnen, trots att jag varit ledig i hela sex veckor! Men nu har det ordnat sig till sist, solen och värmen är här, och jag är nöjdare än nöjdast. Igår åkte vi iväg och badade med barnen på Norrstrandspoolen, och idag åkte vi ut till mysiga Gläntan. Barnen hade kul på båda ställena, men Gläntan är i alla fall överlägset! (Man kan/får ju inte göra geggamojja eller sandslott i poolen). Enda nackdelen med sandstrand är just precis det; att det är sand, sand och sand överallt efteråt!

Inga kommentarer:

Besökare

Bloggtoppen.se