Hem ljuva hem

Piteå, Norrbotten, Sweden
Hej och välkommen till min blogg! Här visar jag bilder och skriver om mitt vardagsliv med man och två barn i åldrarna 5 och 6 år. Själv är jag 35 år, jobbar som socionom och bor i ett mysigt gammalt hus i Piteå. Jag älskar inredning och fina saker, att fotografera och redigera korten, laga mat och baka, promenera, shoppa, läsa, surfa och blogga, och såklart att umgås med familj och vänner. Alla bilder som visas i bloggen är fotade av mig om inget annat anges. Lämna gärna en liten kommentar så att jag vet att du varit här!

söndag 5 augusti 2007

Röda vinbär

Barnen älskar röda vinbär, och eftersom de är så nyttiga känns det ju bara bra att de proppar i sig dem. Vi har ännu inte några egna buskar, men grannarna har massor och de har intygat att barnen får plocka och äta hur mycket de vill. Själv tycker jag att bären är vackra, men de smakar ju så surt, eller syrligt säger man nog. Då är det bättre att stoppa ner dem i söt smet och göra en kaka av dem. Jag valde att göra en vinbärskaka med konjak. (Låter absolut inte som någon barnvänlig variant, men mängden konjak är väldigt liten och jag har hört att alkoholen försvinner vid upphettningen). Resultatet blev mycket bra och barnen tyckte att kakan var ”supergod”! (och det är väl bland det bästa betyg man kan få). Jag lägger ut receptet imorgon ifall att någon annan känner för att göra något smarrigt av de fina bären.

Inga kommentarer:

Besökare

Bloggtoppen.se