Hem ljuva hem

Piteå, Norrbotten, Sweden
Hej och välkommen till min blogg! Här visar jag bilder och skriver om mitt vardagsliv med man och två barn i åldrarna 5 och 6 år. Själv är jag 35 år, jobbar som socionom och bor i ett mysigt gammalt hus i Piteå. Jag älskar inredning och fina saker, att fotografera och redigera korten, laga mat och baka, promenera, shoppa, läsa, surfa och blogga, och såklart att umgås med familj och vänner. Alla bilder som visas i bloggen är fotade av mig om inget annat anges. Lämna gärna en liten kommentar så att jag vet att du varit här!

onsdag 5 september 2007

Månadsjubileum

Visst är det väl ovanligt lite rönnbär här i år!? Vår stora rönn brukar vara full i bär vid den här tiden, men i år har den inga alls. Det här fotot är taget den sista augusti förra året, och då var det mycket bär! Få se, hur var det egentligen med snö i vintras?... jag kommer faktiskt inte ihåg om det var mycket eller lite snö...men det sägs ju att mängden rönnbär har ett samband med om det blir mycket eller lite snö det året. Sedan skiljer sig de olika förklaringarna åt, beroende på var i landet man bor.

Idag har jag månadsjubileum eftersom jag bloggat i prick en månads tid! Måste erkänna att det känns som att det är längre än så. Det roligaste med bloggandet är helt klart att fundera ut inlägget för dagen, och min ambition har hittills varit att även ta med en (något så när) passande bild. Har också under de senaste månaderna upptäckt att bloggandet är en hel värld för sig- en väldigt spännande och mycket inspirerande värld! Att läsa andras bloggar är ett kul sätt att få ta del av och inspireras av andra människor, samtidigt som ens egen blogg är ett sätt att bjuda på sig själv, och ett sätt att ta sig tid att sitta ner och koppla av efter en stressig dag.
Efter 11 dagar på bloggen införde jag en besöksräknare. Ikväll visar den på 1085 besökare. Det är jättekul att så många människor har hittat in hos mig under så kort tid, och ni ska veta att jag blir verkligen jätteglad när någon lämnar ett avtryck efter sig, dvs en liten kommentar, så att jag vet att just du varit här!!

3 kommentarer:

Frida sa...

Grattis till en månad!Du har helt rätt, bloggvärlden är väldigt speciell!Ang rönnbär så är det JAG hört att träden kan bara bära vikten av en sak varje år, dvs mycket rönnbär-lite snö.Lite rönnbär-mycket snö. P tror han därför ska få köpa en ny snöslunga. Jag har sagt vi ska vänta och se om det faktiskt stämmer med "det som sägs". Vi hörs!

hem ljuva hem- helena sa...

Ha,ha! När du skriver om ev.inköp av slöslunga, så minns jag ju faktiskt att vi hade väldigt lite snö förra året! Niklas köpte ju nämligen en snöslunga förra hösten och den kom bara till användning vid 2 eller 3 tillfällen! (och det var ju mycket rönnbär förra hösten, så det kanske ligger något i " det som sägs" i alla fall)!

mikaela sa...

Självklart läser jag din fina blogg -och några andras, varje kväll. Det har blivit en trevlig vana! Ha det bra och hälsa familjen!

Besökare

Bloggtoppen.se