Hem ljuva hem

Piteå, Norrbotten, Sweden
Hej och välkommen till min blogg! Här visar jag bilder och skriver om mitt vardagsliv med man och två barn i åldrarna 5 och 6 år. Själv är jag 35 år, jobbar som socionom och bor i ett mysigt gammalt hus i Piteå. Jag älskar inredning och fina saker, att fotografera och redigera korten, laga mat och baka, promenera, shoppa, läsa, surfa och blogga, och såklart att umgås med familj och vänner. Alla bilder som visas i bloggen är fotade av mig om inget annat anges. Lämna gärna en liten kommentar så att jag vet att du varit här!

tisdag 18 december 2007

nytt fönster

Äntligen ett nytt, helt fönster i hallen!
Igår kom äntligen det nya, efterlängtade hallfönstret! Det blev även ett nytt, öppningsbart fönster till badrummet. Ivrig som jag är ville jag genast torka av fönsterna och sätta upp de nya gardinerna, men problemet var bara att den nya gardinstången från IKEA var spårlöst försvunnen. Båda letade igenom hela huset flera gånger om, men ingen gardinstång! Väldigt mystiskt! Lyckligtvis var den dock inte försvunnen för gott, utan Niklas hittade den ikväll. (Självklart låg den på ett ställe där vi båda hade kollat flera gånger igår, men antagligen bara inte tillräckligt noga)... När jag skulle sätta upp de nyinköpta panellängderna visade det sig tyvärr att det inte alls funkade med dem, utan de blev bara helt fel, alldeles för breda för fönstret. Då hittade jag istället denna "gamla" kappa i en garderob. Den hade vi i ett fönster i vardagsrummet för flera år sedan, och jag har aldrig tidigare haft en tanke på att plocka fram den igen. Men något var jag ju tvungen att sätta upp, och resultatet blev faktiskt riktigt okej!!
Bild nedan: Energitjuven! (Det gamla trasiga fönstret...).

6 kommentarer:

Annas resa sa...

Så fint det blev. Och dina bilder blev så fina och stämningsfulla!
Ha det bra och sänd en tanke till en stackars less gräsänka med barn som sover oroligt om nätterna...

EVA / whiskyochchampagne sa...

Blev ju hur snyggt som helst ! Och kappan är skitläcker...
***
Ha en fin onsdag !
KRAM EVA

Åsa sa...

Så utomordentligt snyggt!

Anna i den vita soffan sa...

Det ser verkligen mysigt och julfint ut hemma hos er, gardinen passar ju jättebra! Jag är glad att jag hunnit baka och pynta så mycket för nu hinner jag ingenting eftersom LILLEBROR ÄR FÖDD! Det är så otroligt skönt och jag är så tacksam att allt gått bra. Hoppas ni får en jättefin julhelg med mycket ledig tid tillsammans!

hem ljuva hem- helena sa...

alla: Tack! (-: Kul att ni gillar det.

anna (i den vita soffan): superstort grattis till lillebror!! (Har kommenterat mer hos dig).

Mys liv och hem sa...

Skönt att stoppa tjuven vid fönstret :).Vilken originell och läcker kappa.Ha en skön kväll.

Besökare

Bloggtoppen.se