Hem ljuva hem

Piteå, Norrbotten, Sweden
Hej och välkommen till min blogg! Här visar jag bilder och skriver om mitt vardagsliv med man och två barn i åldrarna 5 och 6 år. Själv är jag 35 år, jobbar som socionom och bor i ett mysigt gammalt hus i Piteå. Jag älskar inredning och fina saker, att fotografera och redigera korten, laga mat och baka, promenera, shoppa, läsa, surfa och blogga, och såklart att umgås med familj och vänner. Alla bilder som visas i bloggen är fotade av mig om inget annat anges. Lämna gärna en liten kommentar så att jag vet att du varit här!

onsdag 26 december 2007

vår jul

På julafton kom tomten till Öjebyn
med en massa paket till våra snälla barn!
Fredag före julafton fick båda barnen feber, och de är tyvärr fortfarande sjuka. Nelly har varit, och är fortfarande, riktigt hängig så hon har sovit sig igenom större delen av juldagarna och dagarna innan dess. Alla nya och spännande julklappar ligger nästan orörda eftersom hon inte haft någon ork att leka med dem. Idag åkte Niklas in med henne till akuten där hon blev undersökt av läkare. De tog en snabbsänka och gjorde även en lungröntgen. Lyckligtvis visade det inte på någon lunginflammation, utan troligtvis "bara" virus, så förhoppningsvis vänder det snart! Olle har i sin tur varit relativt pigg trots febern, men idag har det blivit sämre igen med hosta, snuva och högre feber igen. Trots sjukdom har vi ändå haft en god och mysig jul. Vi har firat julen som vi hade planerat innan, och det har varit lugnt och skönt, trevligt och gott (både maten och godiset)! Idag har det kommit lite snö, så nu längtar vi bara efter att bli friska så att vi kan vara utomhus också!

Inga kommentarer:

Besökare

Bloggtoppen.se