Hem ljuva hem

Piteå, Norrbotten, Sweden
Hej och välkommen till min blogg! Här visar jag bilder och skriver om mitt vardagsliv med man och två barn i åldrarna 5 och 6 år. Själv är jag 35 år, jobbar som socionom och bor i ett mysigt gammalt hus i Piteå. Jag älskar inredning och fina saker, att fotografera och redigera korten, laga mat och baka, promenera, shoppa, läsa, surfa och blogga, och såklart att umgås med familj och vänner. Alla bilder som visas i bloggen är fotade av mig om inget annat anges. Lämna gärna en liten kommentar så att jag vet att du varit här!

onsdag 30 januari 2008

ett middagstips

Powerpasta
Här kommer ett superenkelt och jättegott recept på en pastasås med avocado som bas. Jag hittade receptet i en tidning för säkert 10 år sedan och sedan dess har det varit ett av våra favoritrecept när det ska gå riktigt fort:
Powerpasta (ca 4 portioner) 2 avokados lite pressad citronsaft 3 tomater svarta oliver (ev. halverade) ca 1/2 dl chilisås ca 1/2 dl ketchup 1 msk olivolja örtsalt svartpeppar
Mosa eller mixa avocadon. Pressa ner lite citronsaft och rör om. Rör sedan i 1 msk olivolja, samt chilisås och ketchup. Salta och peppra. Tärna tomaterna och dela eventuellt oliverna på mitten. Tillsätt tomater och oliver i avocadoröran och smaka av.
(Såsen kan tyvärr se lite konstig och oaptitlig ut i färgen pga ketchupen/chilisåsen, men det är inte mycket att göra åt det...)
Servera såsen kall till valfri (varm) pasta!
Sist men inte minst: Ett jättestort grattis till min svärmor och barnens farmor Birgitta, som fyllde 60 år igår! Grattis till dig önskar hela familjen!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Låter jättegott och enkelt att laga, kan behövas "stressade" dagar!
Gratta Birgitta från oss!

Annas resa sa...

Det ska vi definitivt prova!

Åsa sa...

Låter supersmarrigt.

hem ljuva hem- helena sa...

liza: Det ska jag göra!

anna: Ja, gör det!

åsa: Prova du också!

Besökare

Bloggtoppen.se