Hem ljuva hem

Piteå, Norrbotten, Sweden
Hej och välkommen till min blogg! Här visar jag bilder och skriver om mitt vardagsliv med man och två barn i åldrarna 5 och 6 år. Själv är jag 35 år, jobbar som socionom och bor i ett mysigt gammalt hus i Piteå. Jag älskar inredning och fina saker, att fotografera och redigera korten, laga mat och baka, promenera, shoppa, läsa, surfa och blogga, och såklart att umgås med familj och vänner. Alla bilder som visas i bloggen är fotade av mig om inget annat anges. Lämna gärna en liten kommentar så att jag vet att du varit här!

söndag 6 januari 2008

nya blommor på hallgolvet

ny matta!
Vi var förbi på Mio idag för att beställa ett soffbord som vi nu slutligen har bestämt oss för. Vi får vänta på leveransen av bordet i några veckor, men en ny fin plastmatta till hallen fick vi med oss hem redan idag.

9 kommentarer:

Annas resa sa...

Så fin! Det blev jättebra med nya mattan. Så bra att ni hittade soffbordet!

EVA / whiskyochchampagne sa...

Jag vill också ha en nya matta...har kikat på en från Pappelina som skulle passa SÅ bra i vårt kök !
Kanske då lönen kommer...hihi !
***
K R A M från EVA

Anonym sa...

Snygg matta! Dessutom blev jag helt kär i färgen på era väggar.
Gillar dem massor!

hem ljuva hem- helena sa...

anna: Soffbordet som vi beställt är ungefär bara hälften så stort som det vi har nu, så det kommer att se löjligt litet ut på plats. Förhoppningsvis vänjer vi oss.

eva: Ja, visst är Pappelina mattorna fina! Men de kostar ju lite också. Det här var en bra budgetvariant. Jag har förresten försökt kommentera hos dig i dina två senaste inlägg, men det har inte fungerat!! )-:

Ha det så jättefint i alla fall!!

frida: Tack! Kul att du gillar färgen på våra väggar. Vi tapetserade den där tapeten år -03 el. -04, så det börjar bli några år sedan nu, men den är faktiskt jättefin- mjukt grågrön.

Anna i den vita soffan sa...

Dina bilder från hemmet ser alltid så mysiga ut, ni verkar ha ett riktigt fint hem! Håller med Frida om att färgen på väggarna verkligen är jättefin.

Mys liv och hem sa...

Vad kul med ett nytt bord och en ny bild har du också på headern ser jag.Jag älskar tulpaner...Ha det bra

hem ljuva hem- helena sa...

anna (i den vita soffan): Tack! (-:

my: Ja, visst är tulpaner underbara!

Maria sa...

Vacker grön väggfärg!!

hem ljuva hem- helena sa...

maria: kul att du också gillar den.

Besökare

Bloggtoppen.se