Hem ljuva hem

Piteå, Norrbotten, Sweden
Hej och välkommen till min blogg! Här visar jag bilder och skriver om mitt vardagsliv med man och två barn i åldrarna 5 och 6 år. Själv är jag 35 år, jobbar som socionom och bor i ett mysigt gammalt hus i Piteå. Jag älskar inredning och fina saker, att fotografera och redigera korten, laga mat och baka, promenera, shoppa, läsa, surfa och blogga, och såklart att umgås med familj och vänner. Alla bilder som visas i bloggen är fotade av mig om inget annat anges. Lämna gärna en liten kommentar så att jag vet att du varit här!

lördag 2 februari 2008

mer av soffbordet

Det nya soffbordet i sin helhet!

Här kommer nu de utlovade bilderna på soffbordet. Tyvärr är bildkvalitén helt kass eftersom jag inte riktigt har lärt mig vår nya jättefina kamera ännu. Jag jobbar dock hårt på det!

Soffbordet sett i sin omgivning i vardagsrummet!
Olivgröna filtar och en mysig svart ryamatta har också tillkommit ! en annan vy av vardagsrummet, sett med öppningar till köket och matrummet.

Och så här såg det ut innan...

Det "gamla" IKEA bordet var på tok för stort för soffan och rummet. Det kommer däremot att bli fint i sin nya miljö- hemma hos syster-yster!
Allt det röda i filtar och mattan kändes också ganska passé så här efter jul, så det blev rätt att byta ut den färgen i textilerna. Endast den stora röda "gladkudden" framför öppenspisen, samt de rödmönstrade sammetskuddarna fick vara kvar i det "nya" rummet.
Nu ska jag byta om till kalaset!

10 kommentarer:

Flingan sa...

Vilket fint bord! Jag vet inte om du sagt det.... men vart har du fått tag i det?

Anonym sa...

Hej!
Det blev ju jättebra!
Gillade ert gamla också, men jag kan förstå problemet. Däremot är jag själv inte så förtjust i bord med skarpa hörn då vi hade ett sånt förr. Lättare att runda de mjuka!

Ha så trevlig på kalas(en)

Maria sa...

Ser jättefint ut! Även om dte var lite svårt att se hur det ser ut exakt...=)

Åsa sa...

Ser jättefint ut. Vill själv ha nya soffor, men det ligger på is ännu, fattig student som man är.

hem ljuva hem- helena sa...

plingen: Kul att du gillar det. Vi har köpt det på Mio (Bloms).

frida: Tack! Ja, det är faktiskt mycket lättare att runda de mjuka borden!

maria: Det kanske kommer någon tydligare bild på bordet i något annat sammanhang...(-:

åsa: Du gör det verkligen bra som börjat plugga igen! Förstår dock att det samtidigt innebär att hålla hårdare i slantarna då.

Mys liv och hem sa...

Snyggt!Ha det så trevligt på kalaset och hoppas att du mår bättre..:)

Anonym sa...

Det blev kanonfint! Ha det bra!

Anonym sa...

Det är verkligen snygg bordet! Vi tittade på detta också - men det var lite för litet till våra soffor.
Hoppa att ni mår bra och har haft en härlig helg.. Tänk nu är det måndag igen, helgerna känns väldigt korta!:D
KRAM!

Anonym sa...

Klart snyggt! Hoppas helgen varit till belåtenhet. När får man se slutresultatet av trappan???

hem ljuva hem- helena sa...

my: tack! Ja, nu (måndag) mår jag bra!

mikaela: Kul att du tycker det! Ha det bra ni med.

liza: Jag förstår om vårt soffbord blir lite för litet för de flesta soffor, för det är ju inte så stort!

anna bd: Trappmålningen går i snigelfart, nej sengångarfart eftersom vi har svårt att hitta tid för målning. Så m a o lär det tyvärr dröja innan jag kan visa upp resultatet här!

Besökare

Bloggtoppen.se