Hem ljuva hem

Piteå, Norrbotten, Sweden
Hej och välkommen till min blogg! Här visar jag bilder och skriver om mitt vardagsliv med man och två barn i åldrarna 5 och 6 år. Själv är jag 35 år, jobbar som socionom och bor i ett mysigt gammalt hus i Piteå. Jag älskar inredning och fina saker, att fotografera och redigera korten, laga mat och baka, promenera, shoppa, läsa, surfa och blogga, och såklart att umgås med familj och vänner. Alla bilder som visas i bloggen är fotade av mig om inget annat anges. Lämna gärna en liten kommentar så att jag vet att du varit här!

söndag 17 februari 2008

relalalaxa

träskulptur av en björn utanför Källan- för dagen lätt översnöad!
Lördag morgon lämnade vi våra två uppspelta och glada barn hos farfar och Ulla i stan. Sedan tog jag och maken bilen och begav oss 18 mil söderut och inåt landet, närmare bestämt till Åmliden i Västerbotten och Källan kurhotell & SPA. På denna ort (in the middle of nowhere) har vi slappat, ätit gott, fått SPA-behandlingar, simmat i poolen, bastat, läst tidningar, sovit och bara mått gott. Mycket lyxigt och vederkvickande för två trötta småbarnssjälar! I morse vaknade vi upp till en strålande vacker och solig dag i Åmliden. Under en förmiddagspromenad passade jag på att fota den natursköna omgivningen. Se bara vilka härliga bilder det blev, och ingen alls bearbetning av fotona behövdes den här gången. Det fantastiska ljuset ordnade allt:
...såå mycket norrland är det över den här bilden!!
Snötyngda träd- tidig förmiddag
lugnt och fridfullt
en stilig ren utanför hotellet
Källan var näst intill fullsatt denna helg, och det var faktiskt några fler unga (Ja, det måste man väl säga!) par där också förutom vi, men för övrigt måste jag ju medge att det fanns en viss pensionärskänsla över placet. Det kan man ju dock leva med när man får vila upp sig och ha det bra i en uppassande miljö?!
Trots en underbar helg måste jag bara få gnälla lite också...
Brrr för kylan i SPA-behandlingsrummet!! Jag förväntar mig näst intill tropisk värme i en SPA-miljö, men istället frös jag som ett asplöv under ryggmassagen. Även hon som masserade mig var väldigt kall om händerna! (Förstår hon inte att en massör måste ha varma händer oavsett omgivningens temperatur...)! Tur i alla fall att jag kunde rädda mig in i värmen i bastun efteråt så jag led förstås ingen större nöd.
Efter ett lunchstopp på Waynes coffee i Skellefteå återvände vi (ovanligt pigga och utvilade) hem till Piteå, och det var förstås himla härligt att återse de små älsklingarna igen!
Imorgon väntar åter jobb och dagis.
Godnatt!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Härlig med en spahelg! Såg en mycket stolt farfar och sprudlande glad diamantfarmor som var ute och promenerade med de små imorse! En härlig syn!!:D
Ha en bra måndag!
KRAM!

Anonym sa...

Ps. Glömde - jättefina bilder du bjuder på!!
KRAM igen!

Maria sa...

Så skönt det låter med en sådan helg!!

Anonym sa...

Skönt med en vardagspaus! Jag tycker också om Källan - mest kanske för den underbara omgivningen. Kram,

Annas resa sa...

Oj, så härligt ni verkar ha haft det! Har tänkt på er under helgen!

Anna i den vita soffan sa...

Åh, jag vill också! Men usch för att ha det kallt under massagen. Ibland undrar man varför inte vissa förstår att det är alla små detaljer som gör helheten!

hem ljuva hem- helena sa...

liza: Kul att höra att de såg stolta ut med de små liven (inte för att jag kunde tänka mig något annat heller) men i alla fall! (-:


maria: Ja, det borde man unna sig oftare!

anna bd: Ja, det var helt klart ett trivsamt ställe!

anna b:Vi tänker på er också-ofta! Ska bli kul att ses hos er på lördag! (-:

anna (i soffan): Ja, precis! Det är ju de små, men ack så viktiga detaljerna som gör helheten!!

Besökare

Bloggtoppen.se