Hem ljuva hem

Piteå, Norrbotten, Sweden
Hej och välkommen till min blogg! Här visar jag bilder och skriver om mitt vardagsliv med man och två barn i åldrarna 5 och 6 år. Själv är jag 35 år, jobbar som socionom och bor i ett mysigt gammalt hus i Piteå. Jag älskar inredning och fina saker, att fotografera och redigera korten, laga mat och baka, promenera, shoppa, läsa, surfa och blogga, och såklart att umgås med familj och vänner. Alla bilder som visas i bloggen är fotade av mig om inget annat anges. Lämna gärna en liten kommentar så att jag vet att du varit här!

fredag 28 mars 2008

en rolig kväll i Luleå

Om jag verkar lite frånvarande här på bloggen i veckan så beror det bara på att det är lite fullt upp just nu. Detta i kombination med att jag är ovanligt kvällstrött! (vilket inte är särskilt likt mig). Nåja, det känns bra att ta sig i säng lite tidigare någon gång i alla fall. Igår var en spännade och rolig torsdag. Jag jobbade bara halva dagen och sedan var jag på anställningsintervju. Efter detta lämnades barnen hos mormor och morfar medan jag och Niklas åkte till Luleå för att se Henrik Schyffert i "the 90:s- ett försvarstal" på Kulturens hus. Han var verkligen jättekul. Minns inte när jag skrattade så mycket senast! Det var väldigt hög igenkänningsfaktor på innehållet i underhållningen. (Och sedan är han ju så himla söt och charmig också)! Till min glädje visade det sig sedan att affärerna i Luleå hade kvällsöppet till klockan nio just denna kväll. Jag shoppade dock bara tvålar- på Lush. Men det är inte dåligt det heller, för nu doftar det underbart i hela badrummet! bilden: Härliga godluktande tvålar från LUSH med de trevliga namnen: Rock Star, Honey I Washed the Kids, samt I Should Coco Soap...

Ha en trevlig helg!!

9 kommentarer:

Maria sa...

Jag skulle också velat se Shyffert...men jag är så dålig på att komma mig iväg på något!
Trevlig helg!!

Anonym sa...

Men ååå, jag var åxå där på 20-föreställningen!!! Det var ju heeelt underbart sjukt bra!!!!!
Jag skulle kunna se den igen!!!
Var ni på den som var kl 20? (det gick en tidigare åxå,typ 17,00)
Jag brukar inte tycka att det är kul när man är rolig på andras bekostnad...fast nu var det ruskigt superkul!!!! ......Sen är han ju sååå snygg åxå! Vi satt på rad 4 så man såg honom bra....... =)

Trevlig helg!

hem ljuva hem- helena sa...

maria: Jag är också dålig på att komma mig iväg på saker. Mannen är i a f något bättre på att ta tag i sådana saker, så det är tack vare honom detta blev av! (-:

mariakoden: Vi var på den tidigare, alltså 17:30. Vi satt på rad 5 och det var helt perfekt! Håller med om att det var riktigt grymt kul och han är verkligen snygg! (-:

Anna i den vita soffan sa...

Åh, älskar Lush! Speciellt deras badbomber. "Honey..."-tvålen har jag också haft, ljuvlig!

Anställningsintervju låter spännande! Och vad kul att gå på show!

hem ljuva hem- helena sa...

anna: Ja, visst har de härliga tvålar och badbomber på Lush! Tidigare har jag bara varit där i Stockholm och via Internet, så det var jättekul att de nu kom till en stad nära oss också.

Ja, det var jättespännande med anställningsintervju. Nu väntar jag bara med spänning på svar om hur det blir!

Maria sa...

Då åt vi nästan samma ikväll...men vi körde vår lammstek med vitlök, citron, rosmarin i rödvin i ugnen länge...
Hur lagade ni med olivolja?

Mary sa...

Spännande med ev nytt jobb. Håller tummarna!
Kram Mary

MalinKa sa...

Hej från en annan (nybloggande) pitebo som kikade in. Superfin blogg! Titta gärna in hos oss på Kedjegatan-bloggen.

hem ljuva hem- helena sa...

maria: Upp till vilken temperatur stekte ni er lammstek?

mary: Tack! (-:

malinka: Kul att du hittat hit och att du gillar min blogg! Ska kika in hos dig med. (-:

Besökare

Bloggtoppen.se