Hem ljuva hem

Piteå, Norrbotten, Sweden
Hej och välkommen till min blogg! Här visar jag bilder och skriver om mitt vardagsliv med man och två barn i åldrarna 5 och 6 år. Själv är jag 35 år, jobbar som socionom och bor i ett mysigt gammalt hus i Piteå. Jag älskar inredning och fina saker, att fotografera och redigera korten, laga mat och baka, promenera, shoppa, läsa, surfa och blogga, och såklart att umgås med familj och vänner. Alla bilder som visas i bloggen är fotade av mig om inget annat anges. Lämna gärna en liten kommentar så att jag vet att du varit här!

måndag 30 juni 2008

3 år!

Idag den 1 juli var det 3 år sedan Olle föddes! Han kom till världen en väldigt varm och solig kväll, född med s.k. katastrofsnitt 17 dagar före beräknat datum (just när hans pappa hade som mest att göra på Pite summer games), 3125 gram tung och 47 cm lång. Förlossningen gick snabbt och bra fram till dess att det började bli dags att krysta ut honom. Då gick hans hjärtljud plötsligt ner och stannade där, och då blev det plötsligt väldigt bråttom ut!! Men alla på förlossningen gjorde ett väldigt bra jobb så allt gick lyckligt i slutändan!
Vår 3-åring är en härlig, duktig, pratsam och omtänksam kille som älskar att bygga och "arbeta" och leka med traktorer och lastbilar. Dessutom är han en mästare på att bygga pussel med många bitar!
Grattis på födelsedagen älskade lilla goa unge!!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jättestort grattis!!!!
Tänk att jag "minns" detta. Fick rapporter där man stod och svettades i huvudinfo :D

Kram!

petra sa...

Grattis till stora killen.
Hoppas ni får en fin och bra dag.
massa grattiskramar

kraaaaaaaaaam

Anonym sa...

Stort grattis till sonen. Hälsa!

Isabelle sa...

Grattis till sötaste Olle! Såg dig i tidningen idag också! kram isa

hem ljuva hem- helena sa...

Olle tackar så mycket för alla grattishälsningar! (-:

Anna i den vita soffan sa...

Vad kul med födelsedag! Och vilken tur att allt gick bra på själva födslodagen! Han ser jättego ut din lille (eller store!) kille!

hem ljuva hem- helena sa...

anna: Ja, visst var det en väldans tur att det gick bra när han föddes!! Hade vi inte varit i väldigt proffsiga händer hade han kanske inte överlevt och det är jätteläskigt att tänka på det.

Besökare

Bloggtoppen.se