Hem ljuva hem

Piteå, Norrbotten, Sweden
Hej och välkommen till min blogg! Här visar jag bilder och skriver om mitt vardagsliv med man och två barn i åldrarna 5 och 6 år. Själv är jag 35 år, jobbar som socionom och bor i ett mysigt gammalt hus i Piteå. Jag älskar inredning och fina saker, att fotografera och redigera korten, laga mat och baka, promenera, shoppa, läsa, surfa och blogga, och såklart att umgås med familj och vänner. Alla bilder som visas i bloggen är fotade av mig om inget annat anges. Lämna gärna en liten kommentar så att jag vet att du varit här!

tisdag 10 juni 2008

retro

Hjälten Ingemar Stenmark i pusselform!
Tisdagstemat idag är retro. Ett kul tema som kan tolkas på många sätt. Det här får bli min tolkning; Bilder från några av Niklas gamla pussel och spel från slutet av 70- och början på 80-talet!
Ett jättefint memory från-79. Glada och färggranna retrobilder.
Nelly och hennes farmors mor var i full färd med att spela detta
när vi hämtade barnen hos farmor och Jan ikväll.
Matematikspelet från Semper!
Retro och nostalgi i skön kombination!

8 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Lena sa...

Oj, vad fina retroprylar. Stenmarkpusslet är ju en riktig klenod. Kramen

Wickans värld sa...

Stenmarkspusslet har jag aldrig sett! Var rädd om det!

fingerspitz sa...

Fint! Jag är riktigt svag för gamla spel och pussel.

Ann-Catrin sa...

Blir lite nostalgisk... härliga retrogrejer!!
kram a-C

Anonym sa...

Hej på dig! Vilka härliga retrogrejer! Kul att ni har dom kvar!

Anonym sa...

Precis ett sånt memorie hade jag också...ååhh man blir ju alldeles...nostalgisk och sentimental...
Huset på backen

green mint sa...

Hej, Har du några regler till sempers matematiksspel. Jag har ett spel utan instruktionslapp.
MVH
Minna

Besökare

Bloggtoppen.se