Hem ljuva hem

Piteå, Norrbotten, Sweden
Hej och välkommen till min blogg! Här visar jag bilder och skriver om mitt vardagsliv med man och två barn i åldrarna 5 och 6 år. Själv är jag 35 år, jobbar som socionom och bor i ett mysigt gammalt hus i Piteå. Jag älskar inredning och fina saker, att fotografera och redigera korten, laga mat och baka, promenera, shoppa, läsa, surfa och blogga, och såklart att umgås med familj och vänner. Alla bilder som visas i bloggen är fotade av mig om inget annat anges. Lämna gärna en liten kommentar så att jag vet att du varit här!

torsdag 7 augusti 2008

inredningslust och shopping

Fyndat på Noliamässan.
Fyndat på Mio och Lagerhaus
Nu är vi en bit in i augusti och likaså en bra bit in i vår sista gemensamma semestervecka. (Själv har jag ju jag och barnen en vecka kvar efter denna). Inget direkt planerat så här på slutet av semestern men ändå ganska fullt upp. Det svala vädret och de mörkare kvällarna har dessutom gjort att inredningsivern vaknat till liv i mig igen efter att (som alltid) ha slumrat något under sommarmånaderna. Detta innebär alltid ett ökat shoppingsug och några trevliga fynd har det blivit under de senaste veckorna. Bland annat har soffan fått nya kuddar och en härligt färgglad filt. Jag har även beställt ett roligt tyg till väggen i matrummet. På Nolia gjorde vi dessutom ett lite annorlunda fynd. På antik-delen i sporthallen blev det nämligen kärlek vid första ögonkastet när jag fick syn på ett jättefint gammalt 50-tals blombord. (Jag visste inte ens att jag letade efter ett sådant och ändå blev det så rätt).
Idag har jag och syrran varit en sväng till Luleå för att kolla in nyöppnade Lagerhaus. Kul att den affären kommit till grannstaden. Däremot var butiken (och sortimentet) betydligt mindre än i Umeå och Sundsvall, men en del shopping blev det förstås där också!
Vi har dock inte bara shoppat och inrett hemmet under de senaste dagarna (!) utan vi har även umgåtts med våra föräldrar och vänner. Igår hade vi en jättetrevlig och social dag då vi hälsade på vännerna i Svensbyn i deras jättemysiga "Bullerby-hus" som alltid är i ständig förändring. Under tiden vi drack kaffe och våra barn lekte så ringde andra vänner och bjöd in oss på middag. Barnen blev överlyckliga av att gå från kompisar till kompisar, och vi fick njuta av en kväll med fantastiskt god lasagne och ännu mer trevligt sällskap.
Ibland är livet bara så himla enkelt och skönt, och jag saknar verkligen inte jobbstressen och det ständiga vardagspusslandet just nu.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis!

Både till ettårsdagen och det fina fyndet med blomlådan. En sån vill jag också ha.

Annas resa sa...

Wow! Vilket fynd blombordet var! Det kan du vara riktigt nöjd över.

Här har vi bara kycklingar i skallen, men vi rustar ju också till paellamiddag ikväll. Ha det bra och kom och kika på våra duniga när ni vill!

MalinKa sa...

Halloj! Kollade in dina "hemmabilder" nu när du fixat kategorier. Ni har verkligen ett jättefint hus! Vad avis jag blev på utbyggnaden. =)

Är också rackarns shoppingsugen. ....har hittat massor på EM som jag vill ha. Och jag som lovat sambon att SPARA mina pengar hela hösten! Blombordet var riktigt snyggt förresten.

japp sa...

Hej.. kikar in nyfiket.. Känner igen ert hus.. En gammal arb.kompis till mej har bott där innan..de byggde altanen bl a, vet ja.
Det är jättefint huset. Å fint ute har ni me. Ha de bra. Helén i Pite

hem ljuva hem- helena sa...

zäta: tack! (-:

anna: Kul att du gillar blombordet!
Hörde att ni fått ännu ett litet underverk idag. (-:

malinka: Tack!! Vad roligt att du gillar vårt hus. (-:

helans håla: Hej! Kul att du kikar in här och att du känner till vårt hus! Ja, vi trivs verkligen jättebra här. Altanen har vi byggt själva för några är sedan, men du kanske menar utbyggnaden för den byggde de förra ägarna -99. Ha det bra och välkommen tillbaka hit!!

Maria sa...

Grattis till ett år med blogg som jag ser att du firat nedan!

Jag missade helt den där antikdelen på Nolia när jag var där och gick runt. det hade ju varit roligt att se! Imorgon ska jag ju dit igen, men står ju själv och säljer så då hinner jag säkert inte dit heller...

Besökare

Bloggtoppen.se