Hem ljuva hem

Piteå, Norrbotten, Sweden
Hej och välkommen till min blogg! Här visar jag bilder och skriver om mitt vardagsliv med man och två barn i åldrarna 5 och 6 år. Själv är jag 35 år, jobbar som socionom och bor i ett mysigt gammalt hus i Piteå. Jag älskar inredning och fina saker, att fotografera och redigera korten, laga mat och baka, promenera, shoppa, läsa, surfa och blogga, och såklart att umgås med familj och vänner. Alla bilder som visas i bloggen är fotade av mig om inget annat anges. Lämna gärna en liten kommentar så att jag vet att du varit här!

fredag 19 september 2008

fullt upp fredag!

Idag har jag varit ledig från jobbet. Olle var kallad till 3-års kontroll på BVC på förmiddan, och själv hade jag och min onda nacke en tid på Företagshälsan efter lunch, så därför kändes det inte som någon större vits att jobba några få timmar där emellan. Dessutom förbereder vi för 5-års kalas i helgen, så vi har även lagt ihop tårtor, städat lite, förberett påsar till fiskdammen, blåst och satt upp ballonger, och slutligen sagt hejdå till vår fina sommarkanin Sötis. Ägaren Sofia hämtade hem honom ikväll och det kändes faktiskt bra. Det har varit jätteroligt att ha honom hos oss i sommar, men ju kallare det blir ute desto mer tar det emot att gå ut och sköta om honom och därför känns det rätt praktiskt att någon annan tar vid nu. Avskedet blev väldigt odramatiskt med mycket pussar, skratt och gos och inga tårar. Barnen var väl förberedda så det var nog därför allt gick så lugnt, och nästa sommar hyr vi förhoppningsvis en (ny) kanin av Sofia. På BVC var Olle knäpptyst medan vi fick höra att han följer sin längd- och viktkurva precis som han ska. BVC-tjejen försökte sedan med alla knep att få honom att säga något om bilderna hon lagt ut på bordet, men inte förrän hon mutade med att "jag har något till dig i lådan om" ... släppte han såklart genast på munkavlen och berättade snabbt vad alla bilderna föreställde. Än en gång bekräftades det jag redan vet, nämligen att mutor är det enda som hjälper på mina barn. För det mesta i alla fall. Och så var det träffen med sjukgymnast för mina ganska plötsliga nackbesvär. Fick "diagnosen" att jag har en helt frisk nacke, men att vänstra sidan är väldigt överansträngd och stel, troligtvis p.g.a. av felaktig arbetsställning (vilket jag är helt benägen att hålla med om). Förutom några tips på pausövningar för nacken kommer snart en genomgång av arbetsställningen, så snart ska jag väl förhoppningsvis vara helt bra igen!

Ikväll sa vi hejdå till finaste Sötis!

1 kommentar:

Besökare

Bloggtoppen.se