Hem ljuva hem

Piteå, Norrbotten, Sweden
Hej och välkommen till min blogg! Här visar jag bilder och skriver om mitt vardagsliv med man och två barn i åldrarna 5 och 6 år. Själv är jag 35 år, jobbar som socionom och bor i ett mysigt gammalt hus i Piteå. Jag älskar inredning och fina saker, att fotografera och redigera korten, laga mat och baka, promenera, shoppa, läsa, surfa och blogga, och såklart att umgås med familj och vänner. Alla bilder som visas i bloggen är fotade av mig om inget annat anges. Lämna gärna en liten kommentar så att jag vet att du varit här!

tisdag 6 januari 2009

slut på jullovet

Tisdagstemat idag är vinter.
Här är en vinterbild på gullungarna i snösoffan på en snögrotta som de byggde utanför vårt hus på Nyårsdagen. Idag är sista dagen på detta underbart långa och sköna jullov med många sena kvällar och långa sovmorgnar! Imorgon stiger vi däremot upp tidigt för då börjar vi båda om att jobba. För mig blir det ju ett alldeles nytt jobb vilket känns både pirrigt och spännande! Idag på eftermiddan fick barnen fara till farmor och Jan och där blir de kvar över natten och under hela morgondagen eftersom förskolan är stängd imorgon. Sedan barnen for har jag och maken gått en uppfriskande powerwalk med stavarna (och avhandlat källarrenoveringsplaner) lagat och ätit en smaskig pastarätt med mycket vitlök och oliver, samt solat solarium (!) på Sun tan. Senast jag solade på konstgjord väg var i december-07. Jag vill inte längre utsätta mig för solarium i onödan eftersom det inte känns särskilt hälsosamt, men måste ändå medge att det är otroligt skönt när man väl ids släpa sig dit och lägga sin frusna kropp i det varma solariet. Efteråt kännar man sig både piggare och fräschare (men det är en dubbel känsla eftersom riskerna med solningen lurar nära inpå). Igår (Trettondagsafton) blev vi bjudna hem till familjen Adolfsson, som bjöd på väldigt trevligt umgänge och en jättegod middag. Tack gulliga ni!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jättehärlig vinterbild på barnen. Såna där snösoffor o hela rum brukade vi bygga i snön när jag var liten. Sen byggde man åt barnen när dom var små. Härligt att se igen.

Maria sa...

Jobbigt med vardag igen tycker jag...måste försöka vända dygnet rätt.
Jag planerar att komma på söndag om inte det uppstår något förhinder. Längtar!

Åsa sa...

Lycka till på nya jobbet!

Anna i den vita soffan sa...

Lycka till på nya jobbet! Och hoppas ni orkade släpa er upp i morse efter alla sköna sovmornar... Kram!

Karins fotoblogg sa...

Passande bild till temat! Tack för kommentar hos mig :)
Ha det gott!

Anonym sa...

Tack själva för i lördags! Lycka till på jobbet. Ser framemot att höra hur det känns! Kram!

Besökare

Bloggtoppen.se