Hem ljuva hem

Piteå, Norrbotten, Sweden
Hej och välkommen till min blogg! Här visar jag bilder och skriver om mitt vardagsliv med man och två barn i åldrarna 5 och 6 år. Själv är jag 35 år, jobbar som socionom och bor i ett mysigt gammalt hus i Piteå. Jag älskar inredning och fina saker, att fotografera och redigera korten, laga mat och baka, promenera, shoppa, läsa, surfa och blogga, och såklart att umgås med familj och vänner. Alla bilder som visas i bloggen är fotade av mig om inget annat anges. Lämna gärna en liten kommentar så att jag vet att du varit här!

fredag 6 februari 2009

ledig dag, feber och bakning

Kladdiga chokladmuffins
Kalastårtan i väntan på sitt misslyckade maränglock,
och så lite garnering på det...
Jag och barnen har varit lediga idag. Välbehövligt för alla, men särskilt för Nelly som helst vill vara nära, nära sin mammas sida just nu! Det blev bland annat en sväng till biblioteket där vi lånade 11 barnböcker och 0 vuxenböcker. Sen blev det högläsning och muffinsbak. Och nu ikväll fortsatte jag med tårtbak.
Jag (ingen annan i familjen) har blivit förkyld och fått feber under dagen men har ändå känt mig hyfsat okej fram till nu. Efter några timmars tårtbakande är jag ganska så slut. Men jag hade ju redan köpt hem ingridienser och tinat bären så det var lika bra att ta tjuren vid hornen och börja knäcka, blanda, vispa och grädda! Tyvärr verkar dock slutresultatet bli dåligt pga en övergräddad knaprig marängbotten som ju ska vara seg. Förhoppningsvis mjuknar den till sig lite när den får ligga ihop med grädden och bären över natten. Tårtbaket beror på att vi planerat för kalas imorgon eftersom både jag och Niklas fyller år i februari. Bara ett litet familj/släkt kalas. Hoppas verkligen att jag mår okej imorgon (och att ingen lider av bacillskräck) så att vi inte behöver ställa in, nu när jag ändå har bakat och allt...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Mums vad gott det ser ut! :-)

Annas resa sa...

Krya på dig!!!

Anonym sa...

Krya på dig och grattis!!

Anonym sa...

GRATTIS till ER BÅDA!
Hoppas verkligen att ni inte behöver ställa in.. ser GOTT UT det du har bakat!
KRAAAAAAAAAAAM!
Liza o maken

MalinKa sa...

Grattis säger jag!! Utan att veta riktigt när du fyller år =)

Anonym sa...

Grattis Grattis! Trist att du blev sjuk:-( Det såg i alla fall riktigt gott ut! Hoppas du/ni får en riktigt trevlig födelsedag! /Mags

Åsa sa...

Grattis och krya på dig!

Besökare

Bloggtoppen.se