Hem ljuva hem

Piteå, Norrbotten, Sweden
Hej och välkommen till min blogg! Här visar jag bilder och skriver om mitt vardagsliv med man och två barn i åldrarna 5 och 6 år. Själv är jag 35 år, jobbar som socionom och bor i ett mysigt gammalt hus i Piteå. Jag älskar inredning och fina saker, att fotografera och redigera korten, laga mat och baka, promenera, shoppa, läsa, surfa och blogga, och såklart att umgås med familj och vänner. Alla bilder som visas i bloggen är fotade av mig om inget annat anges. Lämna gärna en liten kommentar så att jag vet att du varit här!

fredag 22 maj 2009

bikiniglädjen hänger i ett rea-ställ på Åhléns

(Bikiniöverdelen på bilden kommer från H&M har inget direkt samband med inlägget).
Mycket nöjd efter en riktigt bra dag på jobbet idag gick jag en sväng genom Åhléns och kom ut med ett nagellack, ansiktsvatten, en liten vit somrig handväska, och (ännu en) bikini!
Jag skojar tyvärr inte om jag säger att jag köpt minst 8 olika par bikinis (över- och underdelar) under de senaste 2-3 åren, och trots att jag är en sådan person som inte har några större svårigheter att slänga saker, så har jag uppenbarligen riktigt svåra problem när det gäller att göra mig av med dessa bikinis. Ombyte förnöjer ju som bekant men jag minns inte när vi senast hade en sådan fin sommar att det skulle vara aktuellt med så många olika ombyten?!
Jag tror att hela dilemmat beror på att jag egentligen inte är riktigt nöjd med någon av dem jag hittills har släpat hem. Samtliga uppsättningar har någon liten grej som inte är riktigt bra, oavsett om det handlar om passformen, modellen, färgen, metallspännen som man kan bränna sig på i solen, för omständiga knytband etc... Det spelar ingen roll om jag köper dyrt eller billigt, den där perfekta bikinin lyser ändå alltid med sin frånvaro! Det här kinkiga missnöjet gör att jag hela tiden, lite omedvetet och lite hoppfullt, letar vidare efter något bättre alternativ. Och så idag när jag strosade där genom Åhléns föll blicken på en rutig bikini som såg ganska fin ut. Såg sedan att den dessutom var på rea. Med ögonmåttet gjorde jag en snabb bedömning av storleken och köpte den sedan oprovad och på vinst och förlust.
Och faktiskt så måste jag ju med facit i hand mycket glatt medge att så mycket närmare en bra bikini än så här kommer jag nog inte denna sommar!
Nu återstår bara att se om jag nämns kasta någon av de andra halvdana alternativen som skräpar längst ner i garderoben. Lite jobbigt känns det faktiskt, och inför den stundande badsemestern behövs det i och för sig alla gånger mer än bara en bikini... Hrmm.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Jag är likadan. När jag en gång stod i en välsorterad bikinibutik blev till slut expediten less på mig och snäste att jag inte kunde förvänta mig att en bikini(överdelen) skulle sitta som en bh! Men ska man vara näst intill naken vill man ju visa sig från sin bästa sida!!!
(Har ännu inte hittat "min" perfekta bikini heller!)
Ha en trevlig dag:)
/ Jenny

Åsa sa...

Har faktiskt också ruskigt svårt att hitta bra bikini. Förra året gjorde jag slag i saken och köpte EN dyr, men superbra som jag är jättenöjd med.

Besökare

Bloggtoppen.se