Hem ljuva hem

Piteå, Norrbotten, Sweden
Hej och välkommen till min blogg! Här visar jag bilder och skriver om mitt vardagsliv med man och två barn i åldrarna 5 och 6 år. Själv är jag 35 år, jobbar som socionom och bor i ett mysigt gammalt hus i Piteå. Jag älskar inredning och fina saker, att fotografera och redigera korten, laga mat och baka, promenera, shoppa, läsa, surfa och blogga, och såklart att umgås med familj och vänner. Alla bilder som visas i bloggen är fotade av mig om inget annat anges. Lämna gärna en liten kommentar så att jag vet att du varit här!

tisdag 5 maj 2009

flytta

Dagens Tisdagstema är flytta, något som snart är högaktuellt här hemma hos oss! Idag har vi tagit hem de första flyttkartongerna, och kanske hinner jag fylla en första kartong innan kvällen är slut!?

12 kommentarer:

Anna i den vita soffan sa...

Det lär ju gå åt några flyttkartonger vid er flytt... Vilka fina bilder du visar på Umeå i förra inlägget! Verkade vara en mysig helg. Norrland är för mig nästintill oupptäckt land - förutom en tågresa upp till Kiruna och några dagar där. Spännande att få upptäcka lite genom bloggvärlden i alla fall! Hoppas du mår bra! Kram!

Anonym sa...

Lycka till med flyttpackandet! Det är inte kul, men det är skönt när det är klart!

Annas resa sa...

Så roligt och så spännande att verkligen få börja med flytten snart!

mamma med kamera sa...

Kul med fler norrbottningar på nätet. Huset ser fint ut på ritningarna. Vi flyttade in i nytt hus (som delvis syns på min tisdagstemabild) för snart 2 år sedan. Kul, men mycket jobb. Årets projekt är gräsmatta!
/Maria

Maria sa...

Det bästa med att flytta är att man får rensa lite - om man har tid till det. Fina bilder från Umeå, synd att det är så långt bara!

Therese sa...

Ja rensa ut för att flytta är inge fel. Jag skulle behöva flytta en gång per år...ordentligt!

AnCa sa...

Oj vilket jobb du har framför dig! Att packa tar tid... Lycka till med både packning o flytt!

Bitten sa...

Passande tema då, lycka till med flytten!

EVA / whiskyochchampagne sa...

Bra tolkning av temat !
Och härliga bilder från Umeå...

Äntligen kom det lite regn idag...jaa, så man hinner hälsa på sin avänner på nätet...hihi ! Åsså blir det så rent och fint ute...

***
KRAAAM EVA

Pernilla sa...

Hejsvejs :)

Klickade mig vidare å hamnade hos en Pitebloggare igen :)) Flytt.. Du har en hel del packning då framför dig.. VI flyttade in i hus förra sommaren.. jag packade å packade å packade.. *torkar pannan* Blir en hel del, men skoj ändå =)

Ha en trevlig kväll

Jenny sa...

Det mycket jobb med att flytta, men samtidigt så mycket spänning och förväntan! Och ganska skönt att få rensa lite! När man ser sina egna överfyllda förråd inser man att man skulle behöva flytta ofta!
Ha en bra dag!
/ Jenny

Catarina sa...

Lycka till med flytten.
Själv har jag fortfarande kontoret fullt med kartonger. Måste verkligen försöka packa upp dem snarast...

Besökare

Bloggtoppen.se