Hem ljuva hem

Piteå, Norrbotten, Sweden
Hej och välkommen till min blogg! Här visar jag bilder och skriver om mitt vardagsliv med man och två barn i åldrarna 5 och 6 år. Själv är jag 35 år, jobbar som socionom och bor i ett mysigt gammalt hus i Piteå. Jag älskar inredning och fina saker, att fotografera och redigera korten, laga mat och baka, promenera, shoppa, läsa, surfa och blogga, och såklart att umgås med familj och vänner. Alla bilder som visas i bloggen är fotade av mig om inget annat anges. Lämna gärna en liten kommentar så att jag vet att du varit här!

onsdag 13 maj 2009

frågor och svar

Småkul tidsfördriv som jag hittat hos flera av er andra bloggare!

60 (!) frågor och svar från mig 1. Hur gammal är du om fem år? 39.
2. Vem var den sista du träffade? Gullungarna, innan de somnade för kvällen
3. Hur lång är du? 173,5
4. Vilken var den senaste film du såg? Män som hatar kvinnor (på bio för flera månader sedan).
5. Vem ringde du senast? En klient (i jobbet)
6. Ditt senaste sms och till vem? till syrran idag på f.m. med en grattishälsning om ny lägenhet!
7. Vad är helgens planer? Inga spikade planer ännu, men många olika små idéer!
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Helst ringa, men det beror förstås på vad det handlar om. Maila gärna också!
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta.
10. När såg du senast din mamma? Nu ikväll när hon och pappa hälsade på hos oss.
11.Vilken ögonfärg har du? ljusblå.
12. När vaknade du idag? 06:10 (av väckarklockan)
13. Har du någon gång hittat en katt? Nej, jag tror inte det- Hur vet man förresten att man "hittat" en katt?
14. Vilken plats föredrar du bäst? Hemma.
15. Vilken plats föredrar du minst? Hmm, svårt. Kommer inte på nå´t.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Ingen aning!
17. Vad skrämde dig som barn? Mycket! Bland annat Amazoner (bilarna alltså), kyrkor och andra höga byggnader, luftballonger, det norska barnprogrammet "Dr Drövels..., boken "Agnes Cecilia...", samt en vildkatt med två ryggar som ibland sågs härja runt på samhället...
18. Vem fick dig att skratta senast? Mina barn vid middagsbordet ikväll.
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nä, men jag sålde de få jag ägde på loppis för flera år sedan. Mannen har dock fortfarande kvar alla sina!
20. Har du stationär eller bärbar dator? Bådadera, men jag använder bara den bärbara!
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Med nattlinne och trosor.
22. Hur många kuddar har du i sängen? Två egna, men totalt har vi sex stycken i vår säng.
23. Hur många landskap har du bott i? Två: Norr- respektive Västerbotten.
24. Har du någon gång spytt på någon? Aldrig. Jag har fobi för att spy, både offentligt och på egen hand.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Strumpor, gärna dubbla lager eftersom jag alltid fryser om fötterna
26. Är du social? Ja, jag är intresserad av människor och tycker om att umgås, men jag har samtidigt ett mycket stort behov av ensamhet.
27. Vilken är din favoritglass? Det var absolut den glassen som de tidigare sålde på torgkiosken i stan innan de la ner butiken. (Mjukglass med nedkrossat godis, bär etc). Annars är det gott med både kulglass och mjukglass.
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Kanske betala av en del på huslånet och/eller studielånet och resa.
29. Tycker du om kinamat? Ja, det är helt okej, men thaimat är godare.
30. Tycker du om kaffe? Oh, ja! Svart och starkt ska det vara.
31. Vad dricker du till frukost? Kaffe. (men jag äter också).
32. Sover du på någon särskild sida? Mest på magen (om jag har det utrymmet i sängen) annars blir det nog mest på höger sida.
33. Kan du spela poker? Nej. Jag är helt värdelös på kortspel. Spelade väl senast på mellanstadiet och kommer inte ihåg något av det.
34. Tycker du om att mysa? Ja, jag älskar att mysa!
35. Är du en beroendemänniska? Jag är beroende av tuggummi och lypsyl.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Inte som jag kan komma på.
37.Vill du ha barn? Jag har redan två underbara barn och känner mig väldigt nöjd med dem! Tror inte att det blir fler.
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Aldrig.
40. Föredrar du havet eller en pool? Havet!
41. Vad spenderar du helst pengar på? Kläder och inredningssaker till huset
42. Äger du dyra smycken? Nix.
43. Har du någon gång testat narkotika? Nej, aldrig.
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? En bit äpple.
45. Vem är den roligaste människan du känner? Svårt. Det finns många roliga typer, men Niklas är småkul och får mig ofta att skratta. Likaså barnen.
46. Välj ett ärr på din kropp? Båda mina kejsarsnittsärr- ett för varje barn.
47. Vad har du för ringsignal? En vanlig tråksignal som många andra har. Vet ej vad den kallas, eller om den ens kallas något.
48. Har du kvar något klädesplagg från när du var liten? Ja, några stickade tröjor och koftor och någon klänning.
49. Flirtar du mycket? Verkligen inte.
50. Vart togs din profilbild? Har ingen.
51. Kan du byta olja på bilen? Nej. Har dock aldrig prövat heller. Är tyvärr helt ointresserad.
52. Har du fått fortkörningsböter? Nej.
53. Vilken var den senaste bok du läste? Det måste ha varit "Tusen strålande solar" för någon månad sedan (väldigt bra bok). Har uppmärksammat att jag aldrig någonsin tidigare läst så lite böcker som detta år. Läser bara tidningar.
54. Läser du dagstidningen? PT varje morgon.
55. Prenumererar du på någon tidning? PT, Family living och Laga lätt.
56. Dansar du i bilen? Absolut inte. (Går det ens?) Men jag sjunger gärna och högt.
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? P3.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Några saker som måste komma ihåg att inhandlas nästa gång vi åker till affären.
59. När var du i kyrkan senast? Oj, det var längesedan nu. Det var nog på en begravning för två somrar sedan.
60. Vilka personer utmanar du: Alla som har tiden, orken och lusten...

2 kommentarer:

dahlarna sa...

Vad KUL att läsa om dig! Det var verkligen många & personliga frågor! Hoppas att allt är bra annars. Är det bättre med jobbet nu? Kramar i massor

Anna i den vita soffan sa...

Kul att läsa! Jag kunde inte låta bli att haka på... Kram!

Besökare

Bloggtoppen.se