Hem ljuva hem

Piteå, Norrbotten, Sweden
Hej och välkommen till min blogg! Här visar jag bilder och skriver om mitt vardagsliv med man och två barn i åldrarna 5 och 6 år. Själv är jag 35 år, jobbar som socionom och bor i ett mysigt gammalt hus i Piteå. Jag älskar inredning och fina saker, att fotografera och redigera korten, laga mat och baka, promenera, shoppa, läsa, surfa och blogga, och såklart att umgås med familj och vänner. Alla bilder som visas i bloggen är fotade av mig om inget annat anges. Lämna gärna en liten kommentar så att jag vet att du varit här!

torsdag 2 juli 2009

fullt upp!

Det råkade visst bli en oplanerad paus här på bloggen vilket inte riktigt var meningen. Trots att jag förstod att det skulle bli väldigt lite fritid i samband med flytten hade jag nog aldrig anat att jag inte ens skulle få en liten minut till övers under de här veckorna. Tittar bara in nu för att berätta att allt är bra om än helt galet mycket! Ännu jobbar jag fortfarande om än semestern närmar sig med stormsteg. En vecka kvar efter imorgon och sen slänger jag mig i hängmattan för resten av sommaren! Eller nja, någon större lättja blir det nog inte riktigt den här sommaren men någon stunds vila kan vi i alla fall behöva.
Vi har bott i huset i snart två veckor nu och det känns helt underbart! Både vi och barnen trivs mer än superbra! Det här är verkligen vårt drömhus.
Själva flytten med upp- och ner packning och allt vad det innebär tycks däremot aldrig ta slut. Till helgen ska vi fortsätta tömma huset och det återstår ännu många lass, men så är det väl alltid om man får tro erfarna flyttare. Trots allt jobb ångrar vi inte en sekund att vi tog det här beslutet. Lyckligtvis har vi suverän hjälp från alla våra fantastiska föräldrar. Utan dem skulle vi nog aldrig ha klarat det. De ställer upp med allt från bärhjälp, barnpassning, bakning inför 4-års kalas, traktorflytt av lekstuga, cykelträning med fyraåring, montering av studsmatta, rensning av ogräs i rabatterna, gräsklippning, handling, grävning av bredband, listning av vardagsrummet,,, ja listan kan göras lång och vi är otroligt tacksamma för all hjälp vi får! Själva går vi också an från tidig morgon till sen kväll. Datorn har jag knappt hunnit sätta på (så jag har tyvärr inte hunnit läsa era bloggar)! och TV har jag nog inte sett sedan slutet på april. Men det är småsaker som jag lär hinna ta igen senare.
Jag har hur många inlägg som helst på gång ( i huvudet alltså) men vi får se om det blir några alls innan semestern eller ens då. Det får tiden utvisa. Till dess önskar jag er alla en fortsatt härlig sommar!!!

11 kommentarer:

Mary sa...

Ha en skön sommar bland alla flyttkartonger!

Mys liv och hem sa...

Detsamma till er!

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Ha en underbar sommar ni med. Spännande med erat nya hus, det låter som om ni har mer än fullt upp. Ha det bra. Kram

Anna i den vita soffan sa...

Önskar dig också en riktigt fin sommar! När flytt och allt är klart kommer ni att ha glömt allt slit... Ser fram emot bilder från nya huset senare! Kram!

petra sa...

ha en riktigt skön sommar.
många kramar

Therese sa...

Det blir kul med kalas....O och K längtar! Ha det gott!

Hedera Helix sa...

Vad härligt att ni trivs i nya huset, hoppas vi får se lite bilder framöver (?)
Ha en skön sommar och försöka att hinna lata er också!

caroline sa...

Vad skönt att ni trivs och att det känns rätt! vi känner likadant. Vi älskar vårt nya hus och vi har inte kännt en enda dag att vi ångrar oss. ska bli kul med bilder kram c

Dahlarna sa...

Ojoj - ni verkar verkligen ha fullt upp! Men roligt! Och vad HÄRLIGT att ni trvs så himla bra redan! Är såååå nyfiken på hur ni har det nu. Slit inte ihjäl er bara. Ta hand om er & lycka till! Ha en fantastiskt skön sommar! KRAMAR!

Catarina sa...

I så fall så väntar vi på de spännande inläggen från det nya huset. Ingen brådska, det är ju ändå sommar :)

Hoppas ni trivs som fisken i vattnet på nya adressen.

/Catarina
(Mikaelas kompis)

Maria sa...

Förstår att ni har fullt upp! Önskar dig en skön semester

Besökare

Bloggtoppen.se