Hem ljuva hem

Piteå, Norrbotten, Sweden
Hej och välkommen till min blogg! Här visar jag bilder och skriver om mitt vardagsliv med man och två barn i åldrarna 5 och 6 år. Själv är jag 35 år, jobbar som socionom och bor i ett mysigt gammalt hus i Piteå. Jag älskar inredning och fina saker, att fotografera och redigera korten, laga mat och baka, promenera, shoppa, läsa, surfa och blogga, och såklart att umgås med familj och vänner. Alla bilder som visas i bloggen är fotade av mig om inget annat anges. Lämna gärna en liten kommentar så att jag vet att du varit här!

söndag 25 oktober 2009

bara en vuxen på benen...

Igår trillade mannen också dit i influensa. Jättesjuk. Och Olle är fortfarande sjuk i nästan 40 graders feber. Själv har jag som ensam fungerande vuxen haft fullt upp här hemma hela dagen med att hålla allt flytande; barnen, mat, disk, tvätt, handling, etc. Jag och Nelly har även varit en sväng till bibblo och lånat en massa roliga böcker. (Älskar att läsa för barnen och de älskar att lyssna- en bra kombination)! (-: Nu håller jag tummar och tår för att jag klarar mig. Måste åtminstone hålla mig pigg så länge Olle är sjuk. Är dessutom så less på att vara inne och hemma (och det blir jag ju som sagt var inte i första taget...). Kul mitt i allt är att jag har alldeles ny uppiggande frisyr och färg i håret!

Inga kommentarer:

Besökare

Bloggtoppen.se