Hem ljuva hem

Piteå, Norrbotten, Sweden
Hej och välkommen till min blogg! Här visar jag bilder och skriver om mitt vardagsliv med man och två barn i åldrarna 5 och 6 år. Själv är jag 35 år, jobbar som socionom och bor i ett mysigt gammalt hus i Piteå. Jag älskar inredning och fina saker, att fotografera och redigera korten, laga mat och baka, promenera, shoppa, läsa, surfa och blogga, och såklart att umgås med familj och vänner. Alla bilder som visas i bloggen är fotade av mig om inget annat anges. Lämna gärna en liten kommentar så att jag vet att du varit här!

söndag 2 maj 2010

Längtar!

Manhattan by night
(Obs! Bilden är lånad).
Det är inte lätt att hitta tid för bloggande! Vill ju verkligen vara här ibland men samtidigt är det så mycket annat som går före, sådant som prioriterar sig självt. På jobbet har jag massvis att göra så jag räknar kallt med övertidsarbete den närmsta månaden om jag ska få ihop allt. Försöker att inte bli stressad över situationen men klarar det inte alltid. Blir alldeles svettig när jag inser hur dagar det är kvar innan den efterlängtade semestern i slutet på juni.
Innan den "riktiga" semestern blir det även en veckas ledighet alldeles i början av sommaren. Då åker nämligen jag och maken till New York!! Bara vi två på tu man hand. Har inte varit där sedan -96, så nu är det verkligen på tiden att besöka den fantastiska staden igen. Läääängtar!

3 kommentarer:

Citronergula sa...

Kul att du är tillbaka! Fast jag kan förstår "pausen". Är svårt att hinna allt, även om man vill.

Kram//Petra

Anonym sa...

Kul att du bloggar igen!
//Mary

Frida sa...

Provar igen...
Skoj att åka iväg bara ni två. Är lite avis!

Besökare

Bloggtoppen.se