Hem ljuva hem

Piteå, Norrbotten, Sweden
Hej och välkommen till min blogg! Här visar jag bilder och skriver om mitt vardagsliv med man och två barn i åldrarna 5 och 6 år. Själv är jag 35 år, jobbar som socionom och bor i ett mysigt gammalt hus i Piteå. Jag älskar inredning och fina saker, att fotografera och redigera korten, laga mat och baka, promenera, shoppa, läsa, surfa och blogga, och såklart att umgås med familj och vänner. Alla bilder som visas i bloggen är fotade av mig om inget annat anges. Lämna gärna en liten kommentar så att jag vet att du varit här!

fredag 30 juli 2010

målarprojekt 1

Förra sommaren fyndade jag en gammal kommod på Blocket. Kommoden var då i avlutad furu och min plan var att måla den vit efter att jag först målat köksoffan. Sedan dess har kommoden blivit stående i ett förråd under vintern men under förra veckan tog jag tag i målarprojekt 1 (av totalt 2 möbler).

Tyvärr glömde jag förstås bort att ta en "före-bild" av möbeln, men som sagt tänk ful-furu... Med lite vit färg blev det däremot som en helt ny möbel, och pricken över i:et blev sen en söt liten rosa knopp som jag hittade på butiken Sirligt i Gamla stan.

Så här blev resultatet:

3 kommentarer:

Bokmalen sa...

Vad fint det blev!! Furu är ingen favvo hos mig heller!! ;)
Är soffan nästa projekt, eller???
Kramen, Maria

hem ljuva hem- helena sa...

Maria:Kökssoffan blev förra vårens/ sommarens målarprojekt så det var efter den det stod stilla med målning... (troligtvis pga allt jobb med flytten). Målarprojekt 2 är istället ett avlastningsbord eller en sorts byrå...vet inte riktigt vad jag ska kalla den. /Helena

Maria sa...

Fint! Jag diggar rosa knoppen!

Besökare

Bloggtoppen.se