Hem ljuva hem

Piteå, Norrbotten, Sweden
Hej och välkommen till min blogg! Här visar jag bilder och skriver om mitt vardagsliv med man och två barn i åldrarna 5 och 6 år. Själv är jag 35 år, jobbar som socionom och bor i ett mysigt gammalt hus i Piteå. Jag älskar inredning och fina saker, att fotografera och redigera korten, laga mat och baka, promenera, shoppa, läsa, surfa och blogga, och såklart att umgås med familj och vänner. Alla bilder som visas i bloggen är fotade av mig om inget annat anges. Lämna gärna en liten kommentar så att jag vet att du varit här!

tisdag 14 augusti 2007

Boktips till de små

Dessa två böcker är just nu barnens absoluta favoriter. Vi har läst dem varje kväll i en veckas tid, och oftast blir det flera gånger eftersom de aldrig tycks få nog av dem. (Däremot vet jag en annan som börjar tröttna något, men det är en annan femma...). Den äldre väljer Bajsboken av Pernilla Stalfelt, och fascineras enormt av bajsets alla olika färger och former som är noggrant målade och beskrivna, samt av genomskinliga pruttar och en simmande bajskorv med badmössa. Boken avslutas med en sång (en bajsversion av ekorrn satt i granen) som bara blir roligare för varje gång vi sjunger den. Den yngre väljer Vem är arg? av Stina Wirsén, och hoppar upp och ner av glädje när katten och nallen, efter en del tuffa bråk, slutligen blir vänner och bygger klossar tillsammans.

Min nacke och mina axlar värker på ett stelt, spänt och oroväckande sätt. Tror att jag har suttit betydligt mer framför datorn sedan jag bestämde mig för att börja blogga. Dessutom sitter jag ju framför den hela dagarna på jobbet också, vilket inte gör saken bättre. (Okej, jag vet att motion och träning är det enda rätta för att motverka detta) men eftersom jag inte har någon större motivation till träning just nu, så har jag bokat en tid för massage imorgonkväll. Det ska bli skönt och jag hoppas att det löser upp spänningarna!!

Nu ska jag äta mammas supergoda blåbärskaka och vaniljsås, som hon skickade med oss idag när vi hämtade barnen där. (Dagis var stängt idag pga planering så mamsen tog ledigt från jobbet och ställde upp som barnvakt).

Har förresten tagit bort den kursiva stilen i bloggen eftersom jag tyckte att texten blev svårläst. Tycker själv att det blev bättre så här.

Inga kommentarer:

Besökare

Bloggtoppen.se