Hem ljuva hem

Piteå, Norrbotten, Sweden
Hej och välkommen till min blogg! Här visar jag bilder och skriver om mitt vardagsliv med man och två barn i åldrarna 5 och 6 år. Själv är jag 35 år, jobbar som socionom och bor i ett mysigt gammalt hus i Piteå. Jag älskar inredning och fina saker, att fotografera och redigera korten, laga mat och baka, promenera, shoppa, läsa, surfa och blogga, och såklart att umgås med familj och vänner. Alla bilder som visas i bloggen är fotade av mig om inget annat anges. Lämna gärna en liten kommentar så att jag vet att du varit här!

söndag 19 augusti 2007

Premiär för vuxenfest.

bild: Vårt middagsbord i väntan på gäster! (Lyckades inte få någon fin bild av vare sig kräftorna eller den goda maten). Igår hade vi bjudit in våra vänner till den första vuxenfesten i huset på minst fyra år, dvs sedan Nelly föddes. Med andra ord; det var verkligen på tiden!! Med gott samvete lämnade vi barnen hos farmor och Jan redan tidigt på morgonen, med vetskapen om att de skulle ha det mycket roligare med dem än med oss, när vi ändå bara skulle fixa och dona inför kvällen. Vi och våra gästers gemensamma åtta(!) barn, alla under 4 1/2 år, med en storasyster och en lillebror per familj, hade kvällen till ära hållt sig friska, så att alla föräldrarna kunde komma på fest. (Tur att vi passade på innan alla dagisbaciller går till attack mot våra familjer)! Vi hade en jättetrevlig kväll! Vi mumsade på kräftor och goda pajer, bröd, ostar, sallader och bärkaka med glass. Vi skålade i vin och snaps och andra drycker, och bäst av allt; Vi pratade! Inga avbrutna samtal här inte! Ser redan fram emot nästa gång!

3 kommentarer:

Annas resa sa...

Jag ser också fram emot nästa gång! Hoppas att det inte tar 4½ år till...
Tack för senast!

mikaela sa...

Tack för en jättetrevlig kväll! Ser framemot en uppföljare! Ha det bra! Kram Mikaela

hem ljuva hem- helena sa...

Tack själva!
Kul att du också kan kommentera nu Mikaela!(-:

Besökare

Bloggtoppen.se