Hem ljuva hem

Piteå, Norrbotten, Sweden
Hej och välkommen till min blogg! Här visar jag bilder och skriver om mitt vardagsliv med man och två barn i åldrarna 5 och 6 år. Själv är jag 35 år, jobbar som socionom och bor i ett mysigt gammalt hus i Piteå. Jag älskar inredning och fina saker, att fotografera och redigera korten, laga mat och baka, promenera, shoppa, läsa, surfa och blogga, och såklart att umgås med familj och vänner. Alla bilder som visas i bloggen är fotade av mig om inget annat anges. Lämna gärna en liten kommentar så att jag vet att du varit här!

måndag 15 oktober 2007

lekrummet

Rummet har en fondvägg i pigga färger som limegrönt och orange.
Mammut möblerna kommer som bekant från IKEA, likaså de oranga krabborna!
Själv blir jag väldigt inspirerad av att titta på hur andra har det i sina hem. Därför vill jag också med jämna mellanrum dela med mig av bilder från vårt eget hem, och idag bjuder jag på en liten titt av barnens lekrum. Lekrummet kom till förra vintern. Innan dess hade leksakerna en egen plats i ena hörnet av det stora vardagsrummet, vilket vi sedan kom att dela av till ett mindre vardagsrum samt ett lekrum. Denna delning visade sig bli riktigt lyckad! Det var skönt att få ett eget rum till barnens grejer, och vi har fortfarande alldeles tillräckligt med plats till både TV, soffa, bord, braskamin och bokhyllor i vardagsrumsdelen. Lekrummet fick en bra storlek om än något ovanlig form.
Tavla från Isa och krokar från IKEA. Garderoben från IKEA har piffats upp med kronor till knoppar. Hittade dessa knoppar på inreda.com. Ännu mer limegrönt och orange! På de tidigare bilderna var det välstädat med var sak på sin plats... Så här ser det dock allt som oftast ut i verkligheten: Var sak på sin plats håller i högst fem minuter...
kreativt kaos?!
Nu ska jag gå ner i tvättstugan. Plikten kallar!!

6 kommentarer:

Catarina sa...

Vilken härlig tapet.

Anna i den vita soffan sa...

Kul att se bilder på lekrummet! Håller med dig om att det är inspirerande att se bilder från olika hem. Just nu är det ett riktigt "kreativt kaos" i hela vårt hem så det känns rätt avlägset att visa bilder härifrån som skulle kunna vara till inspiration för någon... Härliga färger ni valt också med grönt och orange! Kram!

Maria sa...

Vilket färgmatchigt rum ni lyckats få till! Mysigt! Och extra mysigt när rummet är fullt av lek och skapande som på de sista bilderna.

Anonym sa...

Jag håller också på att inreda lekrum just nu. Så det var riktigt kul att titta in i ert.

hem ljuva hem- helena sa...

catarina: Kul att du är här! Det tag ett tag innan jag fattade att det var du.(-:

anna: Kul att du gillar färgerna. Vill dock bara påpeka att vi inte har sådana grälla färger i resten av huset...! (-:

maria: Ja, visst är det härligt när rummet är fullt av skaparglädje. Jag är så glad att barnen gillar det!

ingrid: Visst är det kul att inreda barnrum! Vi har inrett ännu ett på övervåningen. Jag kanske lägger ut bilder på det senare.

Anonym sa...

Vilket härligt ställe ni har för barnen!Förstår att de trivs och blir kreativa där!!!

Besökare

Bloggtoppen.se