Hem ljuva hem

Piteå, Norrbotten, Sweden
Hej och välkommen till min blogg! Här visar jag bilder och skriver om mitt vardagsliv med man och två barn i åldrarna 5 och 6 år. Själv är jag 35 år, jobbar som socionom och bor i ett mysigt gammalt hus i Piteå. Jag älskar inredning och fina saker, att fotografera och redigera korten, laga mat och baka, promenera, shoppa, läsa, surfa och blogga, och såklart att umgås med familj och vänner. Alla bilder som visas i bloggen är fotade av mig om inget annat anges. Lämna gärna en liten kommentar så att jag vet att du varit här!

tisdag 23 oktober 2007

tema:saknad

Barnen leker i havet på "Gläntan" i Piteå (augusti-07)
Tisdagstemat idag är saknad. Just nu saknar jag verkligen våra vänner i Stockholm och hoppas att de kommer upp till Piteå snart!! Jag saknar alltid sommaren också! Den bästa årstiden på hela året (i alla fall när vädret visar sig från sin bästa sida). Det här är bara en av hundratals fina sommarbilder i min kära fotosamling. Det blir ju så fina kort på sommaren då man har så mycket gratis av det naturliga ljuset. Har just kommit hem från ett föräldramöte på dagis. Känner mig ganska speedad av att ha intagit nästan 2 koppar kaffe så här sent på kvällen, samtidigt som jag är väldigt trött. En lite märklig känsla...både speedad och trött på samma gång! Barnen sover borta inatt. De är hos farmor och Jan till imorgon vid middagstid. Farmor har tagit ledigt från jobbet hela dagen för att få vara med dem, vilket är väldigt uppskattat-både från barnen och oss! Detta innebär lite sovmorgon för oss imorgon, åtminstone en halvtimma längre än vanligt!
Godnatt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Sommaren saknar jag alltid...året runt nästan...hihi !
VIlken fin bild...passar mycket bra på dagens tema !
*
KRAM EVA

Anonym sa...

Vilken härlig sommarbild!

Anonym sa...

Härlig bild! Och skönt med "sovmorgon". Hoppas att dagen blev bra!

hem ljuva hem- helena sa...

eva, pia och Frida: Tack! och kram på er!

Besökare

Bloggtoppen.se