Hem ljuva hem

Piteå, Norrbotten, Sweden
Hej och välkommen till min blogg! Här visar jag bilder och skriver om mitt vardagsliv med man och två barn i åldrarna 5 och 6 år. Själv är jag 35 år, jobbar som socionom och bor i ett mysigt gammalt hus i Piteå. Jag älskar inredning och fina saker, att fotografera och redigera korten, laga mat och baka, promenera, shoppa, läsa, surfa och blogga, och såklart att umgås med familj och vänner. Alla bilder som visas i bloggen är fotade av mig om inget annat anges. Lämna gärna en liten kommentar så att jag vet att du varit här!

söndag 4 november 2007

IKEA

Ikea-fynd: en svart magnettavla, som passade perfekt på kylskåpsväggen!
Igår var jag, mamma och syrran på IKEA där vi hade en jättebra dag tillsammans! Detta var fjärde gången jag besökte varuhuset i Haparanda sedan de öppnade i november förra året.
Vallmo-väggen i vardagsrummet har utökats med ytterligare 2 blommor samt även 2 fåglar !(Fåglarna hittade jag tidigare på Mique i Luleå).
Nu känns väggen "färdig" på ett annat sätt än tidigare!
En grön retroinspirerad tvättsäck ska från och med nu ta hand om vår tvätt innan den kommer ända ner till tvättstugan i källaren. Säcken har fått en egen krok mitt mellan badrumsdörren och källardörren. Kul är att den matchar perfekt till tapeten i hallen!
Nu är den här tredagars ledigheten över och imorgon väntar jobb och dagis för oss igen. Helgen har verkligen varit jätteskön, och det känns som att vi har hunnit med mycket fastän vi inte har gjort något speciellt (förutom IKEA då). Ikväll har vi ätit en fantastisk god middag hos mina föräldrar; Smördegsinbakad älgstek med kantarellsås, och en smarrig efterrätt på det... Toppen är också att jag har fått med mig rester av det som jag kan ta med mig till lunch till jobbet imorgon!

10 kommentarer:

Mys liv och hem sa...

Vad läckert du har gjort det med vallmon.Jag har satt mina på kylskåpsdörren.Den där tvättsäcken var läcker.Fanns den också på Ikea? Nu borde jag gå och lägga mig men jag har svärt att slita mig från datorn...Jag hittar så mycket intressant att titta på och läsa om :-=...sov gott

Anonym sa...

Är vallmon sånna där "Vägg-klistermärken" eller??
I så fall.. vart har du införskaffat dessa???

hem ljuva hem- helena sa...

my: Tack! Ja, tvättsäcken finns också på Ikea (för ynka 49 kr)!
Jag har också svårt att slita mig från datorn vissa kvällar. Och sedan ångrar jag mig när klockan ringer tidigt på morgonen...

jenn: Ja, det är väggklistermärken. De finns på Ikea och kostar 149 kr för ett pack med 3 blommor. (Jag vet faktiskt inte om de går att ta bort från tapeten. Vill inte pröva...). Kul att du hittat till min blogg förresten! (-:

Anonym sa...

Supersnyggt! Så fint med blommorna och de små fåglarna.
Snygg tvättsäck också.
Kul med shopping.. det har jag (handlade nästan ingenting) och syrran gjort idag!
KRAM!

Anonym sa...

Kul med en tjejdag påIKEA, ni har jättefint hemma. Ha det gott...

Anna i den vita soffan sa...

Vilken mysig helg ni verkar ha haft! Blommorna på väggen ser verkligen fina ut! Det blir nog en tur för oss till IKEA på fredag - med stora magen och småtjejerna i släptåg... Ser inte jättemycket fram emot det men det är grejer som måste handlas... Det är i alla fall tur att IKEA finns med en hel del fina saker och mycket bra pris!

hem ljuva hem- helena sa...

Liza: Tack! (Ja, shopping är superkul)!

mia dh: Tack! Det var snällt.

anna: Ja, visst är det en himla tur att Ikea finns! Förstår däremot att det inte känns sådär väldigt lockande att åka dit med stora magen! (-:

Maria sa...

Läcker vallmovägg! Nu vet inte jag hur den såg ut innan, men du har rätt, den känns klar nu!

Anonym sa...

Blev ju jättefint med nån extra vallmo...bonusdottern har samma blommor fast 3 st...måste be henne kika in här.
Kul att fynda på IKEA...hittar alltid alldeles för mycket...hihi !
*
KRAM EVA

hem ljuva hem- helena sa...

maria och Eva: Tack för era kommentarer! (-: Ha en bra kväll!!

Besökare

Bloggtoppen.se