Hem ljuva hem

Piteå, Norrbotten, Sweden
Hej och välkommen till min blogg! Här visar jag bilder och skriver om mitt vardagsliv med man och två barn i åldrarna 5 och 6 år. Själv är jag 35 år, jobbar som socionom och bor i ett mysigt gammalt hus i Piteå. Jag älskar inredning och fina saker, att fotografera och redigera korten, laga mat och baka, promenera, shoppa, läsa, surfa och blogga, och såklart att umgås med familj och vänner. Alla bilder som visas i bloggen är fotade av mig om inget annat anges. Lämna gärna en liten kommentar så att jag vet att du varit här!

fredag 29 februari 2008

gott och grönt

Hade egentligen halvt om halvt bestämt mig för att inte köpa några kokböcker på årets bokrea. Jag var dock tvungen att ändra mig när jag sprang på den här boken: "gott och grönt -gröna läckerheter från Allt om mat". Titeln låter ju inte särskilt upphetsande, men jag lovar att innehållet bjuder på mycket vackert ögongodis! Innan barnen kom till världen lagade (och åt) jag och maken väldigt mycket vegetariskt mat, men med tiden- och för enkelhetens skull- har den gröna matlagningen (tyvärr) försvunnit allt mer från vår vardag och jag känner ofta att jag saknar goda, mättande och inspirerande gröna rätter. Den här boken verkar vara räddningen på min gröna idétorka. Här finns nämligen massvis med vegetariska smarriga recept som bara måste provas- snart! Så detta är ett boktips till alla er andra som också gillar vackra matbilder och bra recept på gott och grönt. Grönt är skönt (och gott)!!

3 kommentarer:

EVA / whiskyochchampagne sa...

Jag äter gärna grönt men maken och dottern klarar sig inte utan kött...
Har beställt 3 mat/bak-böcker...Leila, choklad och smulpajer...kunde inte låta bli !!!
***
Ha en fin start på veckan !
K R A M från EVA

Åsa sa...

Alltså, bak- och kokböcker är det bästa, jag kan bara inte se mig mätt (hihi) på alla vackra bilder.

hem ljuva hem- helena sa...

eva och åsa: Nä, visst är det svårt att låta bli bak-och kokböckerna!! Det finns ju så många vackra och frestande böcker inom dessa områden.

Besökare

Bloggtoppen.se