Hem ljuva hem

Piteå, Norrbotten, Sweden
Hej och välkommen till min blogg! Här visar jag bilder och skriver om mitt vardagsliv med man och två barn i åldrarna 5 och 6 år. Själv är jag 35 år, jobbar som socionom och bor i ett mysigt gammalt hus i Piteå. Jag älskar inredning och fina saker, att fotografera och redigera korten, laga mat och baka, promenera, shoppa, läsa, surfa och blogga, och såklart att umgås med familj och vänner. Alla bilder som visas i bloggen är fotade av mig om inget annat anges. Lämna gärna en liten kommentar så att jag vet att du varit här!

söndag 15 juni 2008

kalas!

Idag fyller min systerson och barnens kusin Elias 7 år! (Oj, vad snabbt tiden har gått! Det känns som att det var alldeles nyss han föddes...). Idag har Elias haft kalas hemma hos sig. Jag och Olle var där och firade med resten av släkten. Det blev en jättefin dag med soligt och riktigt skönt väder! Niklas och Nelly åkte i sin tur på kalas hos Nellys kompis Tilda som fyller 5 år på onsdag! (Familjen fick lov att dela på sig idag eftersom vi blivit bjudna på två olika kalas på samma dag och samma tid). Nelly hade längtat väldigt mycket till kompisens kalas och därför var det förstås extra roligt att höra efteråt att hon hade haft precis lika roligt som förväntat. Det här med kalas är väldigt STORT för Nelly nu! Hon pratar, leker, ritar och drömmer om kalas, och hon längtar alldeles otroligt mycket till sitt eget kalas i september. Hon har redan övertalat mig att köpa pappers-tallrikar, muggar, servetter och sugrör med Snövit/Törnrosa motiv. Hon planerar även hur tårtan ska se ut, vilket fika hon vill baka och bjuda på, och helst av allt skulle hon vilja skicka ut inbjudningskorten till sina vänner redan nu (för då kanske tiden går lite fortare...).

Grattis på födelsedagen till 7-åringen!!
Titta vad fin du blev på bilderna jag tog på dig idag!!
/Kram moster

Inga kommentarer:

Besökare

Bloggtoppen.se