Hem ljuva hem

Piteå, Norrbotten, Sweden
Hej och välkommen till min blogg! Här visar jag bilder och skriver om mitt vardagsliv med man och två barn i åldrarna 5 och 6 år. Själv är jag 35 år, jobbar som socionom och bor i ett mysigt gammalt hus i Piteå. Jag älskar inredning och fina saker, att fotografera och redigera korten, laga mat och baka, promenera, shoppa, läsa, surfa och blogga, och såklart att umgås med familj och vänner. Alla bilder som visas i bloggen är fotade av mig om inget annat anges. Lämna gärna en liten kommentar så att jag vet att du varit här!

fredag 4 juli 2008

efterlängtade sovmornar och gott kaffe

en sömntuta i stökig morgonsäng
Olle har alltid älskat att sova middag på dagarna. Detta till skillnad från sin storasyster som slutade att sova på dagen redan före 2 års ålder, men då sov hon å andra sidan väldigt länge på mornarna redan då. Olle har alltid vaknat någon gång mellan kl. 06-07 på mornarna, men i samma veva som jag gick på semester så fick han sluta att sova middag på dagarna. Detta resulterade genast i sovmornar till klockan 08! Så i 2 veckors tid har det alltså inte spelat någon roll att nattugglan (alltså jag) varit uppe till 24 eller 01, för jag har ju fått sova ut varje morgon. I morse blev det till och med till 08:40... Helt underbart!! Och nog är det betydligt lättare att vara en pigg och glad mamma när man känner sig utvilad. Idag har Niklas äntligen fått semester så nu blir vi lediga tillsammans i flera veckor vilket känns himla skönt. Imorgon blir det släktkalas för Olle så jag har bakat lite fika i veckan och lagt ihop ett par enkla "barntårtor" ikväll. Vår kära nya kaffebryggare kommer garanterat att gå varm under kalaset och resten av sommaren också för den delen. Vi köpte en jättefin Moccamaster för ungefär en månad sedan när Ångsågen hade utförsäljning. Ord.pris för den var 1395 kr, men vi kom över den för bara 400 kr. Den brygger hett, gott och jättesnabbt och vi är supernöjda med den. Snygg är den också i en härligt retroröd 70-talsfärg och design.
en pärla i köket!

Inga kommentarer:

Besökare

Bloggtoppen.se