Hem ljuva hem

Piteå, Norrbotten, Sweden
Hej och välkommen till min blogg! Här visar jag bilder och skriver om mitt vardagsliv med man och två barn i åldrarna 5 och 6 år. Själv är jag 35 år, jobbar som socionom och bor i ett mysigt gammalt hus i Piteå. Jag älskar inredning och fina saker, att fotografera och redigera korten, laga mat och baka, promenera, shoppa, läsa, surfa och blogga, och såklart att umgås med familj och vänner. Alla bilder som visas i bloggen är fotade av mig om inget annat anges. Lämna gärna en liten kommentar så att jag vet att du varit här!

tisdag 12 augusti 2008

tisdagstema: fridfullt

ett fridfullt fönster i sen kvällssol.
Tisdagstemat idag är fridfullt. Jag är något sent ute ikväll men publicerar mitt bidrag i alla fall.
Ikväll har jag och tre andra tjejer varit på bio med trevligt eftersnack på Nodo. Vi har sett Mama Mia. Underbart bra film! Vilken musik och vilken imponerande skådespelarinsats av Meryl Streep (otroligt allsidig kvinna)! Biografen var till vår stora förvåning alldeles fullsatt- rätt otroligt för att vara en tisdagkväll här i Piteå, och filmen har ju dessutom visats ett tag nu...). Vi hade också turen att få de 4 sista platserna av kvällens föreställning. Att få de sista biljetterna betyder däremot dåliga platser, så jag och kompisen M fick sitta med placering allra längst fram, typ nästan under filmduken... (Det krävs en bra film för att man ska klara av att sitta så, men det var det ju också)!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vackert!!

Anonym sa...

Hej!! Ja Wilmer är nog lik mig, de är de många som säger i allefall. svårt o se själv:) Åhh va kul att du gilla bion, ska nämligen gå o se den i morrn.. har oxå försökt få biljetter flera dagar men de har varit fullt, så nu äntligen:) Ha de gott!! Kramis Therese

Lena sa...

Så fint! Visst är det fridfullt att barakunna sätta sig ner vid ett fönster och njuta av utsikten. Bara koppla av. KRAMEN!

Mitt bidrag: www.tematoken.blogspot.com

Besökare

Bloggtoppen.se