Hem ljuva hem

Piteå, Norrbotten, Sweden
Hej och välkommen till min blogg! Här visar jag bilder och skriver om mitt vardagsliv med man och två barn i åldrarna 5 och 6 år. Själv är jag 35 år, jobbar som socionom och bor i ett mysigt gammalt hus i Piteå. Jag älskar inredning och fina saker, att fotografera och redigera korten, laga mat och baka, promenera, shoppa, läsa, surfa och blogga, och såklart att umgås med familj och vänner. Alla bilder som visas i bloggen är fotade av mig om inget annat anges. Lämna gärna en liten kommentar så att jag vet att du varit här!

lördag 13 december 2008

How girly are you?

Jag hittade det här kuliga och icke vetenskapliga testet hos Mary. Blev dock ganska förvånad över resultatet. Trodde nog innan att jag skulle bli minst 98 % girly...(Ja, ärligt talat ser jag faktiskt mig själv som väldigt tjejig) men nej, det verkar inte vara mer än bara måttligt av det slaget, i alla fall inte enligt det här testet. Ha, ha. Men det är klart att jag gör ju sällan manikyr (och aldrig på salong), jag gillar inte Gilmore girls, jag äger inte 5 par klackeskor, jag äger inte ett ton smycken, och jag gråter i stort sett aldrig om det inte finns en anledning. Så detta är alltså anledningen till att jag inte fick högre poäng än så...
Mitt resultat: How Girly Are You? "You Are 56% Girly. You're a little girly, a little boyish, and probably a whole lot indie.You have your own unique style, and it pretty much defies gender lines".
Så upp till bevis; How girly are YOU?

2 kommentarer:

Anna i den vita soffan sa...

Trodde nog att jag också skulle få högre girlypoäng - inte 36%. Jag älskar ju Gilmore girls och gråter ofta för väldigt olika anledningar! En fin barnbok och tårarna trillar... Fast frågorna var ju lite fjortisgirly, kanske.

Hoppas du har en mysig helg! Här är det hostigt och snorigt värre. Kram!

jennys hus sa...

Gick in och tog testet. 40% girly

You are a pretty hardcore tomboy, and a very free spirit.
Gender roles be dammed, you like to do things your way.

Kram/jenny

Besökare

Bloggtoppen.se