Hem ljuva hem

Piteå, Norrbotten, Sweden
Hej och välkommen till min blogg! Här visar jag bilder och skriver om mitt vardagsliv med man och två barn i åldrarna 5 och 6 år. Själv är jag 35 år, jobbar som socionom och bor i ett mysigt gammalt hus i Piteå. Jag älskar inredning och fina saker, att fotografera och redigera korten, laga mat och baka, promenera, shoppa, läsa, surfa och blogga, och såklart att umgås med familj och vänner. Alla bilder som visas i bloggen är fotade av mig om inget annat anges. Lämna gärna en liten kommentar så att jag vet att du varit här!

söndag 14 december 2008

naturligt runda former

Veckans fototriss är naturligt runda former. Det visade sig finnas gott om sådana former i mitt "fototek" eftersom mycket från naturen är naturligt rundat. Här kommer mitt bidrag på tre naturligt rundade; en orange pumpa, några röda tomater i en kantstött skål, samt mjukt formade gotlandsstenar i ett turkost fat:

10 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka fina bilder du visar i dagens fototriss! Hoppas att du har haft en mysig lucia & härlig tredje advent! Har du börjat på nya jobbet än, eller var det först nästa år? Ta hand om dig & ha det så bra! KRAMSIAR!

Anonym sa...

Tre fina bilder i veckans triss, min favorit blir dina vackra stenar!
Hoppas att du har haft en mysig luciahelg! =) /maria_6909

kyrksyster sa...

Tomaterna!

Anonym sa...

Pumpan blir min favorit , men din triss är väldigt vacker

aw sa...

Jag älskar stenar och de blir därför min favoritbild här hos dig.
/aw :)

Anonym sa...

Gillade tomaterna och det va snyggt att dom inte låg i ett perfekt fat

Anonym sa...

Hej på dig!

Nu var det länge sen jag var hos dig och kikade och du har hunnit en hel del ser jag.

Ha det bra!
Nu ska jag se hur flickig jag är.

Anonym sa...

Fina bilder...gillar den med stenarna/marierox61

Anonym sa...

Jättefina bilder...stenarna gillade jag! Ha det gott/Milla

Susanne sa...

Även här var det frukter (ja, tomaten är en frukt!) förutom på den sista bilden. Tänker genast på Carl von Linné som delade in allt levande, dvs. sådant som rör sig, i djurriket, växtriket och stenriket. Han såg ju stenarna röra sig när de kom upp ur åkerjorden. :)

Stenfotot gillar jag bäst. Stenar är vackra.

Besökare

Bloggtoppen.se