Hem ljuva hem

Piteå, Norrbotten, Sweden
Hej och välkommen till min blogg! Här visar jag bilder och skriver om mitt vardagsliv med man och två barn i åldrarna 5 och 6 år. Själv är jag 35 år, jobbar som socionom och bor i ett mysigt gammalt hus i Piteå. Jag älskar inredning och fina saker, att fotografera och redigera korten, laga mat och baka, promenera, shoppa, läsa, surfa och blogga, och såklart att umgås med familj och vänner. Alla bilder som visas i bloggen är fotade av mig om inget annat anges. Lämna gärna en liten kommentar så att jag vet att du varit här!

söndag 14 juni 2009

hett

Veckans fototriss är hett.
För bara en vecka sedan befann vi oss i hetluften (30-35 grader) på Cypern. Här hemma ligger temperaturen för närvarande på cirka 14 grader och regnet fullkomligen vräker ner. Imorgon ska det visst bli ännu kyligare. Inte vidare hett alltså. Själv drömmer jag mig tillbaka till värmen via bilderna som förevigat vår solsemester:
Gröna palmblad i fin kontrast mot den evigt blå himmeln!
Dottern svalkar sig i strandbrynet.
Sonen på väg ut i det turkosblå medelhavet.

3 kommentarer:

m a r i a k o d e n sa...

Åh!! Har ni varit till Cypern?!?!
Vi var där i september, det var helt underbart!!!

Lyckost er!!

=)

Marie sa...

Vilka härliga solvarma bilder du bjuder på. Mmmmmmmm där skulle jag vilja vara just nu. +10 och regn här idag :-(.

dahlarna sa...

Vilka härliga bilder!! Ja, nu SAKNAR man verkligen solen & värmen! Hoppas att ni har en mysig midsomamrhelg! KRAMAR!

Besökare

Bloggtoppen.se