Hem ljuva hem

Piteå, Norrbotten, Sweden
Hej och välkommen till min blogg! Här visar jag bilder och skriver om mitt vardagsliv med man och två barn i åldrarna 5 och 6 år. Själv är jag 35 år, jobbar som socionom och bor i ett mysigt gammalt hus i Piteå. Jag älskar inredning och fina saker, att fotografera och redigera korten, laga mat och baka, promenera, shoppa, läsa, surfa och blogga, och såklart att umgås med familj och vänner. Alla bilder som visas i bloggen är fotade av mig om inget annat anges. Lämna gärna en liten kommentar så att jag vet att du varit här!

onsdag 9 september 2009

stormigt

Fy attan vad det stormar ute ikväll. Tror allvarligt att flaggstången kommer att braka ner över huset eftersom den darrar lite väl mycket där ute. Huu. Jag avskyr verkligen blåst!

9 kommentarer:

Maria sa...

Ja, lite otäckt med blåsten.

EVA / whiskyochchampagne sa...

Ja fy tusan vad det stormar ! Obehagligt då det är mörkt och man inte ser hur mycket...
Men vi förankrade studsmattan nyss...hoppas den är kvar imorrn !

***
KRAAAM EVA

Hedera Helix sa...

Ja du, blåst är inge vidare, nåt som vi (tyvärr) är rätt vana vid här på Gotland...
Tack för att du visar ditt hem, vad fint ni fått i nya huset! De vita gardinerna från Syster lycklig var ju verkligen fina, skall ta mig en funderare om vi har råd med dem just nu...vi håller just på att tapetsera om i ljusgrått, och det var ju så snyggt till!

Therese sa...

Inte kul med storm....hoppas att er flaggstång fick stå kvar!

Nika sa...

Hur har det gått med flaggstången, blåste den ner?
Vi har stuga i Piteå, och undrar vad som väntar oss när vi kommer dit på fredag..

Nika

Terese sa...

Ja, storm är verkligen inget kul. Men sålänge det inte åskar & blixtrar så är det lugnt :)

MalinKa sa...

Vår barnpool (som vi har för att hunden ska kunna svalka sig under varma sommardagar) blåste iväg kring halva kvarteret medan jag kutade efter som månadens pucko. När jag kom tillbaka hade Kibo hittat en tompåse grillkol och demolerat den så bitarna virvlade omkring på hela gräsmattan och ut över vägen. Med ett suck (och ett par svordomar) var det bara att börja jaga bitarna när poolen var tillbaka. =)

petra sa...

Usch ja, blåst och storm är inget kul.
Men här har vi haft sköna kvällar med mellan 18-24 grader och vindstilla.
Barnen går ju fortfarande i shorts och tröja. Jag gick i linne på jobbet häromdagen.
Kl 18.oo i förgår hade vi 34 grader på framsidan när solen stod på. GOTT!

snart helg igen
massa kramar

Toril sa...

Tur att du inte bor där jag bor då...för här har du vinden i ansiktet hur du än vänder dig:) Må gott:)

Besökare

Bloggtoppen.se