Hem ljuva hem

Piteå, Norrbotten, Sweden
Hej och välkommen till min blogg! Här visar jag bilder och skriver om mitt vardagsliv med man och två barn i åldrarna 5 och 6 år. Själv är jag 35 år, jobbar som socionom och bor i ett mysigt gammalt hus i Piteå. Jag älskar inredning och fina saker, att fotografera och redigera korten, laga mat och baka, promenera, shoppa, läsa, surfa och blogga, och såklart att umgås med familj och vänner. Alla bilder som visas i bloggen är fotade av mig om inget annat anges. Lämna gärna en liten kommentar så att jag vet att du varit här!

fredag 14 maj 2010

Värmen är här!

... och jag njuter!!!

Sol och värme gör mig lycklig!

Igår och särskilt idag har vi haft riktigt fint väder med nästintill tropisk kvällsvärme för att vara i mitten av maj. Vid 20-tiden ikväll satt jag och mannen och njöt av en kopp kaffe ute på altanen medan termometern visade på dryga 20 grader i skuggan. Det bästa är att väderprognosen lovar fortsatt sommarvärme under helgen och in i nästa vecka. Precis vad vi behöver efter den här ovanligt långa och tunga vintern. Några sista gråsvarta snöklumpar på gården vittnar fortfarande om denna envisa årstid, men dessa kommer säkerligen att vara ett minne blott redan imorgon då ett varmt åskregn vräker ner utanför fönstret just nu.

I helgen ska vi passa på att vara ute så mycket vi kan. Det är så vi svenskar gör. Passar på alltså! För vi är inte bortskämda med finväder och vet inte säkert när nästa tillfälle kommer, OM det ens kommer...Men vi slutar aldrig att drömma om och hoppas på den "perfekta" sommaren, så som man minns dem -94 , -03, och -06...

Inga kommentarer:

Besökare

Bloggtoppen.se