Hem ljuva hem

Piteå, Norrbotten, Sweden
Hej och välkommen till min blogg! Här visar jag bilder och skriver om mitt vardagsliv med man och två barn i åldrarna 5 och 6 år. Själv är jag 35 år, jobbar som socionom och bor i ett mysigt gammalt hus i Piteå. Jag älskar inredning och fina saker, att fotografera och redigera korten, laga mat och baka, promenera, shoppa, läsa, surfa och blogga, och såklart att umgås med familj och vänner. Alla bilder som visas i bloggen är fotade av mig om inget annat anges. Lämna gärna en liten kommentar så att jag vet att du varit här!

måndag 16 juni 2008

Jättegod potatissallad

Har lovat systeryster att lägga ut receptet på den här supergoda potatissalladen.
Den passar perfekt till grillat på midsommar! (Bilden på salladen fotades förra sommaren).
Potatissallad
1 1/2 kg färskpotatis
2 askar körsbärstomater
1 knippe salladslök
2 vitlöksklyftor
1/2 dl kapris
salladsblad till dekoration
dressing:
0,75 dl olivolja
1/2 dl vitvinsvinäger
1 tsk salt
malen svartpeppar
Lägg ut stora salladsblad i botten och på kanterna i en stor salladsskål. Skrubba och koka potatisen och skär den sedan i mindre bitar. Halvera körsbärstomaterna. Finstrimla salladslöken och finhacka vitlöken. Blanda ner all lök, tomaterna och kapris med potatisen.
Blanda alla ingridienserna dressingen och häll den över den varma potatissalladen. Rör om försiktigt och låt den sedan svalna innan servering.
Lycka till!

3 kommentarer:

Älfgärdet sa...

Låter & ser vansinnigt gott ut! Måste testas!

hem ljuva hem- helena sa...

Ja,testa den!!

Elisabeth sa...

hejsan...
nu kommer jag med tips här*S*
det är väldigt gott med kuber av avocado eller så kan man mosa den för en mildare smak....tror du att jag kan stjäla nåt kakrecept nu???
kramar från umeå

Besökare

Bloggtoppen.se